• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82327
+
-

ورود رئیس‌جمهوری به پرونده کارخانه فولاد اهواز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به این‌که گروه ملی صنعتی فولاد ایران مشکلات بزرگی دارد، گفت: قرار است این مشکلات طی گزارشی به رئیس‌جمهوری ارائه شود تا در خصوص آینده گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، «بابک دین‌پرست» در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران که با حضور خبرنگاران در ساختمان این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی که در این گروه فولادی برشمرده شده، زیاد نیست اما موانع مهمی محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که این مشکلات قابل بررسی است، ادامه داد: برای رفع برخی از موانع، با تلاش‌هایی که صورت گرفته، اعتبار خوبی به گروه ملی صنعتی فولاد ایران اختصاص یافته که راهگشای خیلی از مشکلات بوده است. این مسئول با تاکید بر انسجام مدیریتی در این شرکت گفت: در این نشست تصمیم‌های بسیار خوبی برای عبور از چالش‌های پیش روی این شرکت گرفته شده است.

دین‌پرست با بیان این که قرار است گزارشی از وضعیت شرکت به رئیس‌جمهوری ارائه شود تا در خصوص آینده آن تصمیم مناسبی گرفته شود، افزود: یکی از تصمیماتی که باید در این خصوص گرفته شود، تعیین تکلیف سهامی است که بخش عمده‌ای از آن در اختیار یکی از بانک‌های کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید بر اثرگذاری بسیار خوبی که این گروه فولادی از آن برخوردار است، بیان کرد: خوشبختانه محصولات بسیار خوبی از تولیدات گروه ملی در بازار عرضه می‌شود که این امر ناشی از پویایی شرکت محسوب می‌شود.

به گفته وی، با توانمندی که در گروه ملی صنعتی فولاد ایران مشاهده می‌شود، می‌توان انتظار داشت که آینده درخشانی در انتظار آن است. دین‌پرست همچنین به بدهی 5 هزار میلیارد ریالی گروه ملی به اداره مالیات اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، قرار است برای کاهش بدهی‌های این شرکت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به میزان مطالبه‌ای که دارند، هرگونه بخششی که می‌توانند، در راستای تسهیل و امهال بدهی‌ها اعمال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید