• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82315
+
-

پایان فصل گردشگری دریاچه گهر

پایان فصل گردشگری دریاچه گهر

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از پایان فصل گردشگری در دریاچه گهر دورود خبر داد و اظهار کرد: دریاچه گهر و نیز منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه هر سال از ۱۵ خردادماه تا اول مهرماه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. به گزارش ایرنا، «محسن ایازی» با اشاره به گشت و کنترل و پایش مداوم در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست لرستان و ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق امن تحت مدیریت آن گفت: پاسگاه‌های حفاظت محیط‌ زیست در منطقه اشترانکوه اول مهرماه از ورود گردشگران به این دریاچه جلوگیری کردند.

وی هدف جلوگیری از ورود گردشگران به این منطقه را محدودیت‌های زمانی و مکانی و قوانین خاص حاکم بر منطقه برای آرامش و در امان ماندن حیات وحش و نیز افزایش ضریب حفاظتی منطقه بیان کرد. ایازی افزود: محیط‌بانان استان با جدیت و گشت و کنترل مداوم از ورود افراد به محدوده دریاچه گهر جلوگیری می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اخراج افراد از منطقه اقدام و برابر قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهند کرد.

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از متولیان حوزه گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری و تورگردان‌ها خواست از هدایت هرگونه گردشگر در این محدوده زمانی به دریاچه گهر خودداری کنند و از گروه‌های فعال دوستدار محیط‌ زیست و عموم مردم نیز تقاضا کرد در این خصوص، با اطلاع‌رسانی صحیح، با اداره حفاظت محیط‌ زیست منطقه همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید