• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82307
+
-

فارس 1600 فضای آموزشی فرسوده دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که بالغ بر 1600 فضای فرسوده و تخریبی آموزشی در نقاط مختلف این استان وجود دارد که برای بازسازی یا بهسازی آن هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 به گزارش ایسنا، «علی‌عسگر نجفی» در جمع فرهنگیان کازرون گفت: اگر خیرین در کنار ما نبودند، قطعاً مشکلات ما بیش از این بود. فارس در جذب خیرین مقام دوم کشور را دارد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون 410 پروژه فعال در استان در حال ساخت است خاطرنشان کرد: 120 پروژه از 410 پروژه فعال آموزش و پرورش فارس با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی در حال ساخت است. مدیر کل آموزش ‌و پرورش فارس با یادآوری این‌که خیرین و فرهنگ‌سازان هیچ‌گاه آموزش‌ و پرورش را تنها نگذاشته‌اند گفت: امسال نیک‌اندیشان فارس در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 130 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند.

وی با اشاره به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: حدود 8 استخر و 19 زمین چمن مصنوعی در استان فارس مراحل احداث را طی می‌کند و به‌زودی بهره‌برداری از 2 پروژه ورزشی آغاز خواهد شد.
 نجفی با بیان این‌که امسال حدود 10 هزار کلاس درس استان فارس معلم نداشت گفت: با استفاده از روش‌های مختلف برای جذب نیروی انسانی تلاش کردیم و با به‌کارگیری بازنشستگان، سربازمعلم‌ها و دیگر گزینه‌ها تاکنون موفق به تامین 2200 نیروی جدید شده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم تامین تجهیزات بهتر و ایجاد رشته‌های متنوع‌تر در هنرستان‌های استان فارس گفت: هم‌اکنون 33 درصد پوشش تحصیلی در استان فارس مربوط به رشته‌های مهارتی است که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 50 درصد افزایش یابد. 

نجفی با اشاره به لزوم اجرا شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف قانونی و راهبرد اساسی گفت: در کنار همه توفیقات کسب‌شده در آموزش و پرورش، تهدیدات زیادی نیز این سازمان را دربرگرفته که کمبود نشاط و شادابی در مدارس یکی از این موارد به شمار می‌رود و رفع آن نیازمند تحول در آموزش‌ و پرورش مطابق با نیازهای کنونی دانش‌آموزان است.

وی در لزوم اطلاع کامل مدیران مدارس و سایر فرهنگیان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اولین رویکرد مهم این سند را توجه به همه ساحت‌های تربیتی در کنار آموزش عنوان و اضافه کرد: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش ‌و پرورش جدید با تکیه ‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی آغاز می‌شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: خروجی نظام تک‌بعدی دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و توان «نه گفتن» در مقابل آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

نجفی با اشاره به ضعف خروجی نظام تعلیم و تربیت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی گفت: اینها کمبودهای نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس به‌ عنوان رهبران آموزشی می‌توانند این تغییرات را مدیریت کنند. وی برخورداری مدیران از اختیارات کافی برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود در اجرای این سند را ضروری دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای سند تحول بنیادین بهره گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید