• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81863
+
-

شیوه متقلبانه ثبت امدادخودروهای متفرقه

شیوه متقلبانه ثبت امدادخودروهای متفرقه


 ارائه خدمات امداد و خدمات پس از فروش خودرو توسط شرکت‌های غیرمجازبه دغدغه مالکان خودرو تبدیل شده است. با عباس ابوالقاسمی آزاد- مدیرکل سابق خدمات مخابراتی استان تهران- گفت‌وگو کرده‌ایم.

مجوز امداد‌خودروها چگونه صادر می شود؟ 
شماره‌های ثبت‌شده برای ارائه خدمات مشاغل در سامانه 118بر مبنای مجوز است و ثبت شماره تماس برای ارائه خدمات مرتبط با مشاغلی مانند امدادخودرو، آمبولانس و درمان در منزل تنها نیازمند داشتن جواز کسب است.  با وجود این، متأسفانه اکنون هیچ متولی خاصی ندارد و اختلاف نظر در مورد دستگاه متولی خدمات امدادخودرو  موجب سردرگمی مردم  شده است وزارت راه اعلام کرده است که در حمل‌ونقل برون‌شهری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی‌نامه و مجوز امداد خودروها را صادر می کند اما برای امدادخودروهای درون‌شهری مرجع مشخص برای صدور مجوز وجود ندارد.
نحوه ثبت اطلاعات امدادخودروهای درون‌شهری در سامانه 118چگونه است ؟
در سامانه 118هیچ فهرستی برای ارائه شماره تلفن‌های امداد‌خودروی درون‌شهری وجود ندارد اما برخی افراد نسبت به ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کرده و در اعلام نوع فعالیت خود، امداد‌رسانی برای وسایل نقلیه را ثبت و سپس به نام این شرکت‌ها از مخابرات تلفن ثابت خریداری کرده‌اند. در چنین مواردی مخابرات به ناچار خط تلفن به نام اینگونه شرکت‌ها ارائه کرده وهنگام تماس مشتریان برای دریافت این خدمات، چنین شماره‌هایی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد. اما این امر به‌ معنای تأیید ارائه خدمات امداد توسط این شرکت‌ها نیست.
علت ارائه  اطلاعات امداد غیر مجاز چیست؟
در زمینه امدادخودروهای درون‌شهری، هنوز اقدامی برای ساماندهی و صدور مجوز این شرکت‌ها صورت نگرفته است . هنگام تماس مشتریان برای دریافت فهرست امدادخودروها، از آنجا  که برخی شرکت‌ها نسبت به ثبت‌نام و حوزه فعالیتشان تحت عنوان خدمات امداد از طریق ثبت شرکت‌ها اقدام و بر مبنای آن به‌عنوان شخص حقوقی از مخابرات شماره تلفن به نام این شرکت‌ها خریداری کرده‌اند، به ناچار هنگام جست‌وجو درسامانه 118توسط اپراتورها، اسامی و شماره تلفن اینگونه شرکت‌ها استخراج و  ارائه می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید