• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81851
+
-

پایان گروگانگیری شرور مسلح در باغ‌های استهبان


مرد شرور با ورود به باغ‌های شهرستان استهبان در استان فارس، 10نفر را گروگان گرفت اما پلیس توانست همه گروگان‌ها را نجات دهد.
به گزارش همشهری، این حادثه هولناک در باغ‌هایی در ارتفاعات شهرستان استهبان در استان فارس رخ داد. ماجرا از این قرار بود که اعضای خانواده‌هایی که برای تفریح به باغ‌هایشان در این منطقه رفته بودند، با ورود مردی مسلح به داخل باغ شوکه شدند.
این مرد یکی از اشرار مخوف و تحت تعقیب بود که از مدت‌ها قبل مأموران پلیس به‌دنبال دستگیری او بودند. او با تهدید اسلحه این افراد را گروگان گرفت و مدعی شد تا زمانی که به خواسته‌اش نرسد، آنها را آزاد نخواهد کرد.
 به گفته یکی از اهالی استهبان، ظاهرا این مرد که سابقه قتل هم داشته است، با گروگان گرفتن افراد بی‌گناه درخواست آزادی برخی از بستگانش را داشت که پیش از این به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده بودند. با این حال و با شروع ماجرای گروگانگیری، تیم‌های زبده و آماده پلیس راهی محل حادثه شدند و پس از محاصره کامل باغ موفق شدند پس از چندساعت تمامی گروگان‌ها را از اسارت مرد شرور آزاد کنند اما این مرد توانست با توجه به کوهستانی بودن منطقه فرار کند.
در همین حال رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به وقوع گروگانگیری ١٠نفر در شهرستان استهبان گفت: از ابتدای وقوع حادثه گروگانگیری یکی از اشرار منطقه، تأکیدات لازم بر حفظ سلامت گروگانان حادثه در دستور کار قرار گرفت که این امر با تمهیدات و تدابیر مشترک قضایی، انتظامی و مسئولان امنیتی استان محقق شد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، ادامه داد:‌ اقدامات انجام‌شده منجر به آزادی گروگانان طی 2مرحله شد. در ساعات اولیه این حادثه 5نفر از گروگانان و در مرحله بعد 5نفر دیگر از آنان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود برگشتند.
وی تصریح کرد: در ابتدای وقوع این حادثه 2نفر از گروگانان با اقدام گروگانگیر از ناحیه پا زخمی شدند که بلافاصله تمهیدات درمانی اتخاذ شد و هم‌اکنون مصدومان تحت درمان هستند. باقی افراد نیز سالم به خانه‌هایشان بازگشتند. حجت‌الاسلام موسوی گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده که در راستای احقاق حقوق شکات با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید