راهاندازی سامانه جامع روابط کار
مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راهاندازی سامانه جامع روابط کار در 15 استان کشور خبر داد و گفت: این سامانه بهمنظور ثبت درخواست شکایات و رسیدگی به پروندههای اختلاف حوزه کارگری و کارفرمایی ایجاد شده است.
به گزارش فارس، «کورش یزدان» در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از راهاندازی سامانه جامع روابط کار در 15 استان کشور خبر داد و گفت: این سامانه بهمنظور ثبت شکایات و رسیدگی به پروندههای اختلاف حوزه کارگری و کارفرمایی ایجاد شده است.
مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 47 زیرسامانه برای سامانه جامع روابط کار تعریف شده که امسال 14 زیرسامانه آن فعال میشود.
وی با اشاره به مزایای تشکیل پرونده الکترونیکی برای حل اختلافات بین کارگر و کارفرما، توضیح داد: کاهش مراجعات فیزیکی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت به سمت دولت الکترونیک، صرفهجویی در وقت و هزینه، ماندگاری سوابق ثبت شده در سامانه برای شکایات بعدی، کم شدن بوروکراسی اداری، افزایش نظارت بر وضعیت رسیدگی پرونده در مراجع حل اختلاف و... از مزایای این موضوع است.
یزدان اضافه کرد: بیشترین شکایات و اختلافات در حوزه کار و کارگری مربوط به سوابق بیمه، حقوق و دستمزد است و کاهش زمان دادرسی از محاسن این سامانه است. مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیر نزولی اختلافات بین کارگران و کارفرمایان در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: این موضوع بهعلت بهبود فضای کسب و کار در کشور است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با راهاندازی سامانه جامع روابط کار به موضوع قراردادهای سفیدامضا پایان دهیم، خاطرنشان کرد: ثبت قرارداد در این سامانه یکی از مزیتهای آن است.