• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81787
+
-

استفاده از دوربین‌های نظارتی به جای سرعت‌گیر

شهردار رشت حذف بسیاری از سرعت‌گیرهای این شهر در آینده نزدیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اتمام اجرای پروژه فیبر نوری، به زودی بسیاری از سرعت‌گیرهای رشت حذف و جای آنها دوربین‌های هوشمند نصب می‌شوند. به گزارش تسنیم «ناصر حاج‌محمدی» به مهم‌ترین مشکلات و معضلات این شهر اشاره کرد و افزود: محیط ‌زیست و معضل مدیریت پسماند، وضعیت رودخانه‌های سطح شهر و آلودگی آنها، ترافیک و حمل‌و‌نقل شهری از جمله مشکلات عدیده رشت هستند که ضمن برنامه‌ریزی، باید برای حل آنها اعتبارات و منابع مالی لازم پیش‌بینی شود.

وی مشکل آلودگی محیط ‌زیست و مدیریت پسماند را اصلی‌ترین معضلات رشت دانست و عنوان کرد: لایروبی رودخانه‌های شهر یا نصب دستگاه‌های زباله‌سوز و تصفیه شیرابه به تنهایی برای رفع این معضلات موثر نیستند. شهروندان باید در زمینه تولید زباله کمتر و تفکیک آن مشارکت داشته باشند.حاج‌محمدی افزود: نفوذ شیرابه‌های ناشی از دپو زباله در سراوان از یک سو و ورود فاضلاب خانگی، شهرک‌های صنعتی و بیمارستانی از سوی دیگر وضعیت رودخانه‌های رشت را به اینجا رسانده است. امیدواریم با راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخشی از این معضلات حل شود.

شهردار بازگشایی تمامی معابر شهر را با توجه به امکانات و منابع مالی شهرداری ناممکن دانست و گفت: شهرداری رشت نسبت به بازگشایی معابر سطح شهر اهتمام ویژه‌ای دارد و رسیدگی به وضعیت نامناسب آسفالت را هم در دستور کار خود قرار داده است.این مقام مسئول اجرای 100 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر بر اساس بررسی‌های شورای عالی ترافیک را مورد اشاره قرار داد و افزود: وجود سرعت‌گیرهای متعدد در رشت موجب نارضایتی شهروندان شده است. حذف بسیاری از این سرعت‌گیرها می‌تواند در مسیر هوشمندسازی شهر کمک‌کننده باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید