• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81757
+
-

تاکسی گردشگری به لاهیجان رسید

نخستین سامانه حمل و نقل توریستی کشور در این شهرستان راه‌اندازی شد

 نخستین واحد تاکسی تلفنی گردشگری گیلان با بیش از ۱۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در لاهیجان افتتاح و راه‌اندازی شد.به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در مراسم بهره‌برداری از این واحد با اشاره به اهمیت تاکسی‌های گردشگری در برخورد با توریست‌های داخلی و خارجی اظهارکرد: گیلان استانی گردشگر‌پذیر است و باید لوازم آن برای گردشگران مهیا شود. یکی از مهم‌ترین این لوازم تاکسی تلفنی گردشگری و راننده تاکسی است که باید از آموزش‌های لازم برخودار باشد.

«شهرود امیرانتخابی»  با اشاره به این‌که اولین تاکسی گردشگری گیلان در لاهیجان با کادر مجرب و سپری کردن تمام دوره‌های آموزشی راه‌اندازی شده، تصریح کرد: برای اولین بار توانستیم ایده تاکسی تلفنی گردشگری در کشور را در گیلان و در شهرستان لاهیجان اجرا کنیم. امیدوارم که این ایده به خوبی عملی و الگوی خوبی برای دیگر شهرستان‌ها شود.وی ادامه داد: گیلان به ‌ویژه لاهیجان از لحاظ گردشگرپذیری ویژگی خاصی دارند. تاکسی تلفنی گردشگری به به عنوان یک آزمون در لاهیجان راه‌اندازی شده تا به عنوان یک الگوی موفق در سایر شهرستان‌ها پیاده شود و گیلان را از سایر استان‌هایی که رقیب در جذب گردشگر هستند، متفاوت سازد.

 همچنین می‌خواهیم گردشگرانی که از کشورهای همسایه و منطقه به اینجا سفر می‌کنند، رضایت کاملی داشته باشند.مدیر تاکسی تلفنی گردشگری لاهیجان نیز گفت: برای راه‌اندازی آن ۱۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و 100 دستگاه تاکسی خریداری و در حال سرویس‌دهی به گردشگران است.« رنجبر» بیان کرد: دوره‌های آموزش زبان انگلیسی و عربی برای رانندگان این تاکسی‌ها برگزار شده است. همچنین براساس توافق اداره کل میراث فرهنگی، رانندگان قرار است در کلاس‌های آموزشی که در استان گذاشته می‌شود شرکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید