• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81709
+
-

مراکز تجاری همدان ایمن نیستند

فاطمه کاظمی| همدان ـ خبرنگار: 

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان بیان کرد: مراکز تجاری همدان ایمن نیست. این موضوع را با اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شورای تامین به صورت کتبی در میان گذاشته‌ایم. 

محمدرضا بیاناتی با اعلام این‌که سازمان آتش‌نشانی در ۶ ماه نخست سال ۵۰ عملیات در مناطق تجاری انجام داده است، گفت: تقاضای ما این است وقتی بافت‌های تجاری به‌منظور دریافت جواز کسب یا تمدید به سازمان‌های مربوطه مراجعه می‌کنند به سازمان آتش‌نشانی معرفی شوند تا اولا به صورت رایگان افراد را آموزش دهیم تا فاجعه پلاسکو تکرار نشود و دوم این‌که مکان مورد نظر را پایش و تهیه وسایل مورد نیاز را به آنها گوشزد کنیم. 

وی ادامه داد: نخستین بند از وظایف آتش‌نشانی نجات جان انسان‌هاست و در ادامه وظیفه نجات و حفظ سرمایه‌های افراد و کشور را برعهده دارد. رسانه‌ها به ما کمک کنند تا چنین اتفاقی بیفتد. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی استان درباره این‌که مجتمع ابن‌سینا ایمن نیست، اما چرا این موضوع فقط در برگزاری کنسرت‌ها مطرح می‌شود و برای برگزاری برنامه‌های دیگر مشکلی وجود ندارد، گفت: با محتوای هیچ برنامه‌ای کار نداریم ما فقط می‌گوییم ساختمانی که روزانه افراد زیادی به آن رفت‌وآمد می‌کنند باید ایمن باشد. 

بیاناتی افزود: ما پایش‌ها را به صورت مستمر انجام می‌دهیم و اعلام می‌کنیم مکان‌های عمومی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند حالا اگر مجوز برگزاری برنامه‌ها صادر می‌شود، به ما ربطی ندارد. وی خاطرنشان کرد: ما فقط مشکلات مکان را مطرح می‌کنیم و با محتوای برنامه‌ها کار نداریم، اما گاهی برخی افراد لغو بعضی از برنامه‌ها را به گردن آتش‌نشانی می‌اندازند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید