• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81683
+
-

برخورد با بنگاه‌های مسکن غیرمجاز

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: مجوز 200 واحد مشاور املاک که به‌صورت موقت فعالیت داشتند و موجب تشدید قیمت شده بودند در زنجان باطل شد. 

سیدابوالفضل طاهری در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از واحدهای مشاور املاک بازرسی شد. وی ادامه داد: طی این بازرسی‌ها مشاورین املاکی که مجوز نداشتند و یا به صورت غیرقانونی اقدام به انتقال جواز کسب کرده بودند پلمب شدند. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان افزود: به دنبال این بازرسی‌ها واحدهایی که به صورت غیرقانونی جابه‌جا شده بودند مراحل قانونی را طی کردند. 

طاهری با اشاره به این‌که در جریان همین بازرسی‌ها مشخص شد 52 واحد بدون مجوز بوده‌اند و تعدادی هم جابه‌جایی غیرقانونی داشته‌اند، گفت: همچنین نزدیک به 200 واحد که در یک برهه فعالیت داشتند و موجب تشدید قیمت می‌شدند ابطال مجوز شدند. 

وی با اشاره به این‌که مشاورین املاکی که بیش از 6 ماه فعالیت نداشتند نیز جوازشان ابطال شد، افزود: آنهایی که مجوز نداشتند واحدشان جمع‌آوری شد. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان خاطرنشان کرد: از چند ماه قبل مجوز برای فعالیت واحد جدید صادر نمی‌شود و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد. طاهری با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود هزار واحد مشاور املاک داریم که البته این آمار به صورت سامانه‌ای ثبت و احصا شده است، توضیح داد: با این حال ما در حال پایش‌ مشاورین مسکن هستیم تا همه به صورت مجوزدار فعالیت کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید