• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81567
+
-

افتتاح ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله‌زده

آموزش
افتتاح ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله‌زده

وزیر آموزش وپرورش گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله ۲۱آبان ۹۶ به میزان ۷۰سانتی‌متر اضافه شده است. به گزارش  ایرنا «محسن حاجی میرزایی» درمراسم افتتاح همزمان ۷۲مدرسه مناطق زلزله زده که در مدرسه «برکت» شهر «تازه آباد» مرکز شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸مدرسه درمناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵مدرسه ساخته شده و ۴۵مدرسه دیگر نیز درحال ساخت است.وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰سانتی متر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.

وزیر آموزش و پرورش، به ایثار معلمان در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: معلمان در مناطق زلزله زده باوجود تخریب مدارس و خسارت هایی که خود دیده بودند، اجازه تعطیلی مدارس را ندادند؛ این حس همدلی و مسئولیت‌پذیری که در معلمان می‌بینیم یکی از شرایط پایداری انقلاب است. حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مشوق و مروج این روحیه در میان نسل جوان باشد، ادامه داد: به جای اینکه ذهن دانش‌آموزان با آمار و اطلاعات پر شود، باید آنها را به محیط خود و رنج‌های مردم حساس کنیم. آبادی این سرزمین در گرو مشارکت همه مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای مقابله با بلایای طبیعی توانمند شوند، عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش سطح آگاهی مردم، شاهد کم‌ترین خسارات زلزله در مدارس بودیم. وزیر آموزش و پرورش صرفه‌جویی و کاستن از هزینه‌های کشور را یکی از وظیفه های آموزش و پرورش دانست و گفت: می تواند با انتقال درست آگاهی‌های سنجیده از بروز خسارت جلوگیری کنیم. 

حاجی میرزایی افزود: آموزش و پرورش با توجه به پیوندی که با مردم دارد، فراگیرترین رسانه در کشور محسوب می‌شود، این پیوند برای ایمن سازی مردم در برابر حوادث به ما کمک می کند. ی همچنین یکی از ماموریت‌های خود در وزارت آموزش و پرورش را توجه به ارتقای وضعیت معلمان در کشور دانست و اضافه کرد: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید