• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81573
+
-

تسهیلات میلیاردی برای حمایت از صنعت پوشاک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه از اختصاص بیش از 400 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنفی پوشاک این استان خبر داد. به گزارش ایسنا «بیژن کردستانی» گفت: از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان یارانه‌ای برای پرداخت تسهیلات به بخش پوشاک استان در نظر گرفته شده که می‌توان با کمک این یارانه بیش از 400 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد. وی سود این تسهیلات را 9 درصد اعلام کرد و افزود: این تسهیلات هم به صورت سرمایه‌ای و هم برای سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، همه واحدهای صنفی، تولیدی و صنعتی پوشاک و گروه‌های نساجی بدون این‌که محدودیتی از جهت استقرار آنها در شهرک‌های صنعتی وجود داشته باشد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. محدودیت سقف نیز برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد. وی بانک عامل پرداخت این تسهیلات را نیز بانک کشاورزی اعلام کرد و افزود: متقاضیان فقط تا یک ماه آینده فرصت استفاده از این تسهیلات را دارند. 
کردستانی اضافه کرد: این تسهیلات برای 5 استان در کل کشور در نظر گرفته شده که کرمانشاه بیشترین سهم آن را دارد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به رونق بازار و صنعت پوشاک اعلام کرد و ادامه داد: صنعت پوشاک یکی از بالاترین ارزش افزوده‌ها را دارد و به علاوه رونق آن به خروج ارز از کشور و جلوگیری از واردات کمک می‌کند. وی معتقد است واحدها با استفاده از این تسهیلات حتی می‌توانند رویکرد صادراتی هم داشته باشند.

 کردستانی از بازار گسترده پوشاک در کشور و جهان هم یاد کرد و با بیان این‌که بر اساس آمارهای سال 2012 حجم گردش بازار پوشاک در ایران 15 میلیارد دلار است، افزود: پیش‌بینی شده این عدد در سال 2025 به 25 میلیارد دلار برسد.  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اشتغال فعلی صنعت پوشاک کشور را 280 هزار نفر که عمدتا در بخش صنفی هستند دانست و گفت: پیش‌بینی شده در سال 2025 اگر فقط بخواهیم نیاز داخلی بازار پوشاک را تامین کنیم، این تعداد به 6/1میلیون نفر برسد.


ساماندهی قطعه اول آبشوران تا پایان مهر 

مدیر پروژه آبشوران کرمانشاه از اتمام کار ساماندهی قطعه اول پروژه آبشوران در منطقه پارکینگ شهرداری تا پایان مهر ماه امسال خبر داد. «رضا بیگوند» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طول مسیری که کار ساماندهی آن در حال انجام است به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ متر می‌رسد و عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال قبل آغاز شده است.وی ادامه داد: با اتمام مرحله اول پروژه، دیواره‌های بتنی نصب شده در پیاده‌رو و جاده که رفت و آمد و تردد شهروندان را نیز مقداری با اختلال روبه‌رو کرده برچیده خواهد شد. 

بیگوند یادآور شد: مرحله دوم پروژه نیز به طول ۸۰ تا ۹۰ متر است که امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم آن را به اتمام برسانیم. مدیر پروژه آبشوران کرمانشاه تصریح کرد: در سال جاری هنوز هیچ مبلغی به پروژه اختصاص پیدا نکرده اما با این حال اجازه نداده‌ایم کار ساماندهی با اختلال یا وقفه‌ای روبه‌رو شود. وی در ادامه گفت: پیمانکار پروژه نیز با وجود مطالباتی که دارد با توجه به شرایط خاص منطقه به صورت ویژه در حال ساماندهی کارهاست تا پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید