• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81511
+
-

سد کالپوش نقشی در رانش حسین‌آباد نداشت

رئیس کمیته ملی سدهای ایران معتقد است که سد کالپوش که پیش‌تر برخی شبکه‌های اجتماعی از نقش احتمالی آن در رانش ‌زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش در نوروز امسال سخن به میان آورده بودند، هیچ‌گونه مشکل ساختاری نداشته و از پایداری لازم برخوردار است.

به گزارش ایسنا، «علی نورزاده» در دیدار با استاندار سمنان افزود: در مجموع منطقه حسین‌آباد کالپوش دارای پتانسیل لغزش است و در پروژه‌ها و ساخت‌وسازها باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان این‌که به‌دلیل مسئولیت اداری حدود ۱۲ سال پیش و قبل از ساخت سد کالپوش از روستای حسین‌آباد بازدید کرده است افزود: بر اساس مطالعات و آزمایش‌های انجام شده، سد کالپوش هیچ مشکل ساختاری ندارد و پایداری آن تأیید می‌شود.

رئیس کمیته ملی سدهای ایران با اشاره به برخی مشکلات سد کالپوش از انجام زه‌کشی این سد به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: زهکشی سد کالپوش ضروری است و بنابراین در همین زمینه با انجام عملیات زهکشی نگرانی مردم کالپوش برطرف خواهد شد.

استاندار سمنان نیز از زهکشی سد کالپوش به عنوان مطالبه برحق مردم منطقه نام برد و گفت: زهکشی سد کالپوش باید به صورت اصولی و در اسرع ‌وقت انجام شود.

«علیرضا آشناگر» توجه به دغدغه‌های مردم را وظیفه مدیران دانست و افزود: همه توان خود را به کار می‌گیریم که نگرانی‌های مردم در خصوص سد را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: کارشناسان مرتبط باید با دلایل متقن و پاسخ‌های مستند، ذهنیت مردم را اصلاح و دغدغه‌های آنان را برطرف کنند.
آشناگر با اشاره به ویژگی‌ها و نتایج به‌دست آمده از آزمایش‌های علمی خاک‌شناسی منطقه اظهار کرد: با توجه به امکان لغزش در روستای حسین‌آباد، تلاش ما بر این بود تا همه روستا را به منطقه جدیدی منتقل کنیم، اما در نهایت بنا به درخواست مردم و تأیید کارشناسان، بخشی از روستا جابه‌جا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید