• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81498
+
-

پرداخت تسهیلات به عشایر مرکزی

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای بهبود زنجیره تولید گوشت در سال جاری به عشایر این استان پرداخت شد.

«علی اکبر منصوری» در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به ۴۱ نفر از عشایر این استان در 3 ماه دوم امسال با هدف حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شد. 

 وی اظهار کرد: میزان تسهیلات اعطایی به هر متقاضی بر اساس شمار دام و برآورد خسارت خشکسالی برای تهیه علوفه پرداخت شد.
منصوری افزود: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بهبود زنجیره تولید گوشت به عشایر این استان اختصاص یافته بود که جذب شده است.
مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای هر متقاضی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و ۲۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در تأمین کنسانتره یارانه دار انجام  شده است.

وی گفت: بسته‌های حمایتی دولت تأثیر بسزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد، به طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می‌توانند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنند. علاوه بر آن با کنسانتره جیره‌نویسی شده توسط شرکت تعاونی، وزن هر بره را در طول 3ماه تا ۶۰ کیلو گرم افزایش می‌دهند.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: هر سال ۲۰ درصد تولیدات دام سبک استان مرکزی توسط جامعه عشایری است.

وی شمار دام سبک عشایر استان مرکزی را ۳۵۰ هزار رأس بیان کرد و افزود: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه‌ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است.
مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از 5 هزار نفر در قالب هزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید