• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81509
+
-

آموزش صنایع‌دستی به زندانیان بدون مهارت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی ایلام از آموزش صنایع‌دستی به زندانیان بدون مهارت در ایلام طی سال جاری خبر داد. «نورالدین محسنی» در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با امور زندان‌ها، کلاس‌های آموزش عمومی در 2 رشته چرم‌دوزی و گیوه‌بافی با همکاری امور زندان‌ها و صنایع‌دستی در 3 بخش آقایان، بانوان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار می‌شود.

وی بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان بدون مهارت در راستای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد تاکید کرد و افزود: آموزش صنایع‌دستی به خصوص صنایع بومی با تامین امکانات لازم در مکان آموزشی در زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع‌دستی انجام می‌شود.

معاون صنایع‌دستی ایلام کسب مهارت، ایجاد درآمد در زندان برای زندانیان و خانواده‌های آنها و برخورداری از حرفه صنعتی پس از خروج از زندان را از جمله مزایای برگزاری این کارگاه‌ها عنوان کرد. محسنی گفت: علاوه بر صدور کارت مهارت صنعتگری برای زندانیانی که دوره می‌بینند، اداره میراث فرهنگی با همکاری اداره امور زندان‌ها در زمینه بازاریابی، تبلیغات و برپایی نمایشگاه عرضه و فروش محصولات این زندانیان نیز همکاری خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید