• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81464
+
-

کانون‌های ریزگرد به مزرعه تبدیل می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: کانون‌های ریزگرد استان به تدریج به مزارعی برای کشت محصولات به صورت شورورزی تبدیل خواهند شد. به گزارش ایسنا، «غلامرضا شریعتی» بیان کرد: برای کشت‌هایی که عملیات آنها جواب داده و خوب بوده است، بنا داریم در 30 هزار هکتار از اراضی که در کانون‌های ریزگرد استان واقع شده‌اند، با کمک شرکت توسعه نیشکر کار کشت این محصولات را انجام دهیم.

وی افزود: سپس به تدریج در کانون‌های ریزگرد عملیات کشت به صورت شورورزی انجام خواهد گرفت و این کانون‌ها به محلی برای کشت محصولات تبدیل خواهند شد. شریعتی ادامه داد: در شمال خوزستان در حال حاضر EC (میزان شوری) خروجی آب مزارع کشاورزی حدود 3 هزار میکروموس است و از این رو برای استفاده بهینه از آب در حال بازچرخانی این آب و استفاده مجدد آن در مزارع هستیم. EC در زمین‌های جنوب خوزستان حدود 6 هزار میکروموس است.

استاندار اظهار کرد: شورورزی مساله‌ای است که با توجه به بالا بودن EC آب از حدود یک سال پیش در دستور کار قرار گرفته است. در این زمینه به دنبال کشت‌هایی هستیم که با چنین آبی سازگار هستند. شریعتی گفت: این کار به صورت پایلوت با کشت پنبه، گندم، جو و دیگر محصولات انجام شده و جواب داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید