• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81505
+
-

خریداری ۳۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم امسال از کشاورزان نقاط مختلف این استان خریداری و انبار شد.

 به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان در اراک افزود: مجموع هزینه این میزان خرید گندم حدود 5220 میلیارد ریال است که به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با بیان این‌که ۳۵ مرکز خرید در استان گندم کشاورزان را خریداری کردند اظهار کرد: امسال با وجود محدویت‌های اقتصادی، مطالبات گندم‌کاران تا پیش از آغاز سال زراعی جدید پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: قطعه‌سازان خودرو از صنایعی هستند که در شرایط اقتصادی ۲ سال گذشته با مشکلات و محدویت‌هایی از قبیل بدهکاری‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی مواجه شدند که بخش دولتی باید نسبت به حل مشکلات این قشر بیش از پیش تلاش کند.
فرخی اظهار کرد: اگر چه تغییر برخی قوانین در سطح ملی نیز مورد اتفاق نظر مسئولان قرار گرفته است، اما سرعت این تغییر بسیار کندتر از تحولات اقتصادی است و باید نسبت به آن چاره‌اندیشی شود.

وی تأکید کرد: ارائه اختیارات بیشتر به ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان از سوی ستادهای ملی می‌تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد که پیشنهاد این موضوع به تهران ارسال شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به سفر قریب‌الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادهای قطعه‌سازان خودرو فهرست‌بندی و در نشست اقتصاد مقاومتی استان بررسی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید