• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81487
+
-

تجهیز مدارس ۳۰ روستای قم به بخاری‌های استاندارد

معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: قبل از آغاز فصل سرما و حداکثر تا یک ماه آینده، مدارس ۳۰ روستای این استان مجهز به بخاری‌های استاندارد می‌شود.

«احمدرضا اجتهادی» درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این مدارس در روستاهایی واقع‌شده‌اند که به‌تازگی گازکشی شده یا سامانه گرمایشی استاندارد ندارند.

وی اضافه کرد: درچند سال گذشته استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۵ مدرسه نیز به دلیل نبود اعتبارات متوقف ‌شده بود که این طرح در ۶ مدرسه به‌زودی عملیاتی می‌شود و در ۹ مدرسه نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد. اجتهادی تأکید کرد: پس از آغاز استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس در سال ۹۲، همه بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و با سامانه‌های مختلف ازجمله موتورخانه، پکیج و بخاری‌های برقی تابشی جایگزین شد.

وی افزود: درحال حاضر بخاری نفتی درهیچ‌کدام از مدارس قم وجود ندارد، البته ممکن است در برخی واحدهای آموزشی به‌صورت خودسرانه از بخاری نفتی استفاده شود.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم با بیان این‌که سامانه گرمایشی حدود ۷۵ درصد مدارس ایمن است اضافه کرد: سامانه گرمایش ۲۵ درصد مدارس قم غیراستاندارد و ۲۵ درصد نیز نیازمند تعمیرات اساسی است که ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی، از سال ۹۲ که طرح استانداردسازی گرمایشی مدارس آغاز شد، تاکنون ۱۸۷ مدرسه شامل 1411 کلاس درس به مساحت ۱۸۰ هزار متر‌ مربع در قم به سامانه‌های ایمنی تجهیز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید