• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81477
+
-

بهره‌برداری از ۳۶۲ طرح عمرانی در مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۳۶۲ طرح محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در این استان آماده بهره‌برداری است.

سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه روح‌الله از برنامه‌های اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است که همزمان با این رویداد فرهنگی در ۱۱ مهر با حضور مسئولان ارشد لشکری و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ۵۶ طرح ویژه آب‌رسانی در بخش‌های انتقال و لایروبی قنات‌ها، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع‌های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغال‌زایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده‌های روستایی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی با مشارکت سپاه روح‌الله، خیران و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی و ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سردار کریمی اظهار کرد: ساخت ۲۴ خانه مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح‌های راه‌سازی، جاده‌های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه‌های روستایی و حاشیه‌ای شهرها از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی این نهاد انقلابی است که همزمان با روز کنگره شهدای استان بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر به نیازمندان، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تامین ۶۲۰ جهیزیه از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به‌ عنوان زیرمجموعه کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در مورد رزمایش عاشورایی استان مرکزی که از ۲۴ تا ۲۹ شهریور در نقاط محروم استان برگزار شد گفت: ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در این رزمایش برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دام‌پزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌ بودند که به فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم می‌پرداختند.

کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی از سال ۱۳۹۳ کلید خورد که تاکنون ۱۱ اجلاسیه این کنگره برگزار شده است و اجلاسیه اصلی آن نیز ۱۱ مهر جاری با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید