• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81450
+
-

۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان آب پایدار ندارند

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان آب پایدار ندارند. به گزارش ایسنا، «قاسم تقی‌زاده خامسی» در مراسم افتتاح 3 مجتمع آب‌رسانی در لرستان اظهار کرد: در لرستان در بخش آب‌رسانی روستایی هنوز مشکل داریم به طوری‌ که ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز آب پایدار ندارند و امیدواریم بتوانیم آب‌رسانی به آنها را به تدریج انجام دهیم.

وی ادامه داد: در لرستان در حوزه آب، آبفار و آبفا هم‌اکنون نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که در سال ‌جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات داده شده است و امیدواریم به تدریج تخصیص داده شود و در سال‌های آینده نیز سقف اعتبارات استان بالاتر برود تا بتوانیم محرومیت روستاها را کمتر کنیم.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به این که آب مطمئن و پایدار یعنی آب‌رسانی دیگر به صورت تانکری و چشمه‌ها صورت نگیرد و لوله‌کشی باشد، افزود: در دولت دوازدهم حدود 6 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در روستاها از آب پایدار بهره‌مند شدند که امیدواریم این ۵۸ روستای لرستان هم جزو برنامه‌های دولت باشد و بتوانیم در همین دولت کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان را از نظر آب پایدار پوشش دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید