• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81380
+
-

۷۵ درصد مدارس بانه هوشمند است

رئیس اداره آموزش و پرورش بانه گفت: به منظور کیفی‌سازی و افزایش توان علمی دانش‌آموزان تاکنون ۷۵ درصد مدارس این شهرستان مرزی هوشمند شده است. به گزارش ایرنا «رضا خضری» اظهار کرد: هوشمند‌سازی مدارس آموزشی همچنان ادامه دارد و اجرای مابقی واحد‌های آموزشی برنامه‌‌ریزی شده است. 

وی با اشاره به توازن شاخه‌ای مدارس شهرستان بانه افزود: ۴۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه به رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای هدایت شدند و بانه در زمینه توازن شاخه‌ای رتبه بسیاری خوبی در استان کسب کرده است. خضری گفت: در 8 سال اخیر ۶۰ مدرسه خیرساز و مشارکتی از یک تا 14‌کلاسه در بانه با همت خیرین مدرسه‌ساز، اعتبارات کشوری، استانی و شهرستانی احداث شده اما کمبود فضای آموزشی همچنان یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان است و بسیاری از مدارس به صورت ۲ شیفته اداره می‌شوند. 

وی اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی بانه در ۲ دهه اخیر ۲ برابر افزایش داشته و امسال نیز هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان اضافه شده که این جمعیت نیازمند فضای آموزشی و نیروی انسانی بیشتر است.رئیس آموزش و پرورش بانه اظهار کرد: جمعیت بسیاری از کلاس‌های درس در شهر بیش از ۴۰ نفر است و با تراکم بالای در شهر و تراکم پایین دانش‌آموزی در روستا مواجه هستم.  وی یادآور شد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ معلم سازماندهی شده و روستاهایی که یک یا ۲ دانش‌آموز دارند، از نیروی انسانی آموزشی برخوردارند. امسال در شهرستان مرزی بانه ۳۳ هزار دانش‌آموز در هزار ۳۸۰ کلاس درس در قالب ۳۰۴ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید