• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81254
+
-

تدارک ویژه برای هفته گردشگری در اصفهان


معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در هفته گردشگری امسال در این خطه ۲۵ برنامه و رویداد در بخش‌های مختلف اجرا و برگزار می‌شود.

«سید علی صالح درخشان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: رونمایی از سامانه کاریابی گردشگری به عنوان نخستین سامانه در کشور، نواختن زنگ گردشگری در مدارس و سخنرانی راهنمایان این بخش در مراکز آموزشی، گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور استاندار و مدیران و مسئولان استانی، معرفی برترین‌های گردشگری، ارائه تخفیف به گردشگران در مراکز اقامتی و برگزاری مسابقه عکس و نقاشی ویژه کودکان بخشی از برنامه‌های هفته یادشده است.
وی اضافه کرد: افتتاح ۲ باب هتل و اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی، افتتاح ۲ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرهای اصفهان و کاشان، برگزاری همایش گردشگری با رویکرد فضاهای کسب و کار در نطنز، برپایی همایش علمی توسعه پایدار گردشگری در اصفهان، برنامه‌‌ریزی برای بازدید رایگان مردم از موزه‌های این کلان‌شهر و اهدای گل به گردشگران در فرودگاه شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های هفته جهانی گردشگری در این استان خواهد بود.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: تجدید میثاق با شهدا با حضور جامعه گردشگری استان در محل گلستان شهدا، دیدار با علمای مذهبی، همایش تجلیل از برترین‌های جوامع گردشگری استان اعم از هتل‌داران، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات سفر در یکی از شهرستان‌ها و دیدار با اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد در این عرصه بخش دیگری از فعالیت‌های این نهاد در هفته گردشگری را تشکیل می‌دهد.
صالح درخشان تصریح کرد: تور گردشگری مذهبی نیز در مشهد اردهال کاشان و در دوازدهمین روز از مهر برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: معتقدیم آموزش مباحث گردشگری در مدارس می‌تواند نقش ویژه‌ای در ایجاد نگرش مثبت و سازنده در بین دانش‌آموزان ایجاد کند، از سوی دیگر کودکان و نوجوانان سفیرانی محسوب می‌شوند که در خانه‌ها و در بین خانواده‌ها قادر خواهند بود در امر فرهنگ‌سازی این صنعت مفید و موثر واقع شوند.
معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری این خطه، اظهار کرد: بخشی از طرح‌های مرتبط با این موضوع آغاز شده و در جریان است و در هفته گردشگری بخشی از آنها معرفی و افتتاح خواهد شد.
صالح درخشان تاکید کرد: گردشگری صنعتی چند بُعدی است که برای توسعه و پیشرفت در آن تمامی دستگاه‌های متولی باید با افزایش همکاری و فعالیت‌ها برای این صنعت پاک و پول‌ساز تلاش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید