• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81260
+
-

بهره‌برداری از یک مدرسه ویژه اتباع‌خارجی در یزد

یک باب دبستان دخترانه با همکاری سازمان بین‌المللی ریلیف اینترنشنال برای اتباع خارجی در منطقه کم‌برخوردار آزادشهر یزد احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، این دبستان دخترانه با نام «اندیشه» در 12 کلاس و با اعتبار 5/2 میلیارد تومان توسط سازمان بین‌المللی ریلیف اینترنشنال با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان یزد ساخته شد.

در این دبستان که در زمینی به مساحت 4050 متر‌ مربع و با زیربنای 1100 متر‌ مربع بهره‌برداری شد، 150 دانش‌آموز در سه پایه تحصیلی اول تا سوم ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند.
«شین ‌برادی» مدیر برنامه‌ریزی سازمان بین‌المللی ریلیف اینترنشنال در ایران در مراسم افتتاح این مدرسه عنوان کرد: تصمیم برای ساخت این مدرسه پس از مذاکرات سال گذشته این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اتباع خارجی استان یزد گرفته شد و هدف سازمان ریلیف اینترنشنال ارتقای ظرفیت‌های آموزشی در این استان و فراهم کردن شرایطی برابر جهت آموزش دانش‌آموزان افغانستانی در کنار دانش‌آموزان یزدی بود.

وی از این‌که دبستان مذکور پس از همکاری 15 ماهه دستگاه‌های مربوطه در استان با این سازمان آماده بهره‌برداری شده، ابراز خرسندی و از همکاری مسئولان استان یزد در این باره قدردانی کرد. شین ‌برادی به تاریخچه فعالیت‌های این سازمان در ایران نیز اشاره و تصریح کرد: سازمان ریلیف اینترنشنال کار خود را در ایران با کمک در زلزله منجیل-رودبار در سال 1368 شروع کرد و از آن زمان تاکنون از جوامع ایرانی آسیب‌پذیر و پناهندگان افغانستانی در جای جای کشور حمایت می‌کند. به گفته وی، این سازمان بین‌المللی با استقرار دفاتری در یزد، مشهد، تهران و زاهدان، مشارکت و همکاری صمیمانه‌ای با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اتباع خارجی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد محلی در این استان‌ها دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید