• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81252
+
-

چاره‌اندیشی برای کاهش تصادفات

استاندار یزد با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای کاهش حوادث رانندگی و خسارات ناشی از تصادفات، گفت: پیشگیری و کاهش این گونه حوادث نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و همکاری تمام دستگاه‌ها و همراهی مردم و تشکل‌های مدنی در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی طالبی» در شورای ترافیک استان افزود: هرچند در سال‌های اخیر برای کاهش تصادفات در شهرهای مختلف استان به خصوص شهر یزد فعالیت‌های متعددی انجام شده، ولی با توجه به میزان حوادث و تلفات ناشی از آن، اقدامات صورت گرفته کافی نیست و در این زمینه همکاری هرچه بیشتر بخش‌های مختلف ضروری است.
وی ادامه داد: انجام امور زیربنایی در معابر شهری و برون‌شهری و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: افزایش آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی به خصوص برای کودکان، نوجوانان و جوانان توسط دستگاه‌های مسئول نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد.
طالبی همچنین از اعضای شورای ترافیک خواست تا موضوع کاهش تصادفات را به عنوان یک برنامه محوری مدنظر قرار دهند و با اقدام جدی بین‌بخشی برای خدمت به مردم اقدام کنند. دبیر شورای هماهنگی ترافیک یزد نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۷ نفر در تصادفات رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند. «محمد منتظر» افزود: ۶۸ نفر از این افراد در تصادفات برون شهری و ۴۹ نفر نیز در تصادفات درون‌شهری قربانی این حوادث شدند که علت ۵۰ درصد تصادفات استان واژگونی خودرو اعلام شده است، وی تصریح کرد: از ۴۹ مورد فوتی تصادفات درون‌شهری ۵۳ درصد آنان موتورسوار و ۳۵ درصد عابر پیاده بوده‌اند. در این نشست نهایی‌شدن طرح جامع ترافیک شهری یزد تا پایان سال‌جاری مورد تاکید اعضا شورای ترافیک استان قرار گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید