• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81139
+
-

برداشت بی‌رویه زرشک کوهی در اسفراین

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از مردم برای برخورد با متخلفان برداشت زرشک کوهی در ارتفاعات استان تقاضای کمک کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ «موسی‌الرضا حیاتی» با اشاره به برداشت زودهنگام زرشک کوهی در ارتفاعات خراسان شمالی گفت: زمان برداشت زرشک کوهی در استان از اوایل مهر شروع می‌شود، اما متاسفانه تعدادی از سودجویان اقدام به برداشت آن از 10 تا 15 روز زودتر کرده‌اند. وی بیان کرد: برداشت زرشک کوهی توسط افراد محلی و به ‌اندازه 2 تا 3کیلوگرم برای مصرف خانگی اشکالی ندارد، اما برداشت بیش از آن و به منظور فروش تخلف است. با مشاهده آن به شدت برخورد و محصول جمع‌آوری شده به نفع دولت ضبط می‌شود. 

حیاتی تصریح کرد: برخی از متخلفان جزو بومی‌های استان هستند، اما متاسفانه در این میان افراد غیر بومی نیز مشاهده می‌شوند که اقدام به برداشت بی‌رویه به منظور فروش می‌کنند. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان این‌که برای برداشت زرشک کوهی در خراسان شمالی 3 طرح در منطقه چهاربید جاجرم، رختیان بجنورد و قره چقه فاروج تدوین شده است، افزود: باید طبق طرح و توسط بهره‌بردار، محصول برداشت شود تا آسیبی به درختچه وارد نشود. 

این مقام مسئول اظهار کرد: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌رویه زرشک کوهی از بومیان درخواست شده تا با مشاهده متخلفان، موضوع را به این اداره کل از طریق شماره تلفن 1504 اعلام کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر برداشت بی‌رویه از زرشک کوهی در منطقه سالوک اسفراین انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :