• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81083
+
-

گلوله راهزنان جان دختربچه را گرفت


راهزنان مسلح با حمله به 2 خانواده عشایر در خوزستان، دختربچه 8ساله را به ضرب گلوله به قتل رساندند و با سرقت گوسفندان این 2 خانواده، متواری شدند.
به گزارش همشهری، این حادثه 25شهریورماه در جاده شهرستان هفتکل رخ داد. اعضای 2 خانواده از عشایر بختیاری که کارشان دامپروری بود و حوالی شهرستان رامهرمز در خوزستان سکونت داشتند، از چند روز قبل از حادثه راهی یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری شده بودند تا تعدادی گوسفند بخرند. آنها هر سال و با پایان تابستان اقدام به خرید گوسفند از شهرهای چهارمحال و بختیاری کرده و آنها را به خوزستان منتقل می‌کردند تا زمستان را به همراه دام‌هایشان در این استان سپری کنند. آنها پس از خرید، گوسفندها را در قسمت بار یک پیکان‌وانت قرار داده و به سمت خوزستان به راه افتادند. همراه خودروی وانت، یک خودروی پراید هم حرکت می‌کرد که بقیه اعضای خانواده ازجمله دختربچه‌ای 8ساله سرنشین آن بودند. خانواده‌های عشایر به سمت رامهرمز در حرکت بودند تا اینکه شامگاه 25شهریور، زمانی که در حال عبور از جاده شهرستان هفتکل‌ بودند، حادثه هولناکی رخ داد. اعضای باند راهزنان مسلح که می‌دانستند عشایر گاهی وقت‌ها از این جاده عبور می‌کنند و همیشه همراه خود دام و اموال باارزش دارند آن شب در جاده موردنظر به‌دنبال طعمه‌ای مناسب می‌گشتند که چشم‌شان به‌خودروی عشایر افتاد. دزدان مسلح مسیر خودروهای آنها را مسدود و برای متوقف کردن آنها شروع به تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی، یکی از گلوله‌ها به پهلوی دختربچه 8ساله که سوار خودروی پراید بود، خورد و او بی‌حال روی صندلی ماشین افتاد. راهزنان مسلح که وحشت به جان 2 خانواده عشایر انداخته بودند با تهدید اسلحه همه اموال باارزش آنها به همراه گوسفندانی که تازه خریداری کرده بودند را سرقت کردند و از محل گریختند. به‌دنبال این حادثه هولناک و با کمک خودروهای عبوری، ماجرا به پلیس و اورژانس گزارش و پیکر نیمه‌جان دختربچه بی‌گناه به بیمارستان اهواز انتقال یافت. از همان زمان تلاش پزشکان برای نجات جان وی آغاز شد اما او به‌دلیل شدت جراحات وارده به کما رفت و هر روز سطح هوشیاری‌اش پایین می‌آمد تا اینکه در نهایت دوشنبه‌شب گذشته، تیم پزشکی اعلام کردند که او جان خود را از دست داده است. به‌دنبال این حادثه، پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی خوزستان قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری راهزنان جنایتکار آغاز شده است.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این نیز جاده‌های هفتکل شاهد حضور راهزنان و سرقت‌های مسلحانه از خودروهای عبوری بوده است.  فرماندار هفتکل گفت: تاکنون چندین بار بر افزایش امنیت جاده‌های این شهرستان تأکید و خواستار افزایش امنیت در مسیرهای این شهرستان شده‌ام اما همچنان شاهد این حوادث هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید