• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81081
+
-

دلایل سقوط سنگ‌نورد 8ساله مشخص شد

دلایل سقوط سنگ‌نورد 8ساله مشخص شد


5روز پس از سقوط دلخراش سنگ‌نورد 8ساله اصفهانی در مسابقات سنگ‌نوردی، کمیته فنی هیأت کوهنوردی اصفهان، دلایل این حادثه هولناک را اعلام کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه پیش از ظهر روز جمعه در چارچوب مسابقات درون‌باشگاهی در سالن ایثار فولادشهر اصفهان اتفاق افتاد. سنگ‌نورد 8ساله به نام آرمان غیاثی در شرایطی که از دیواره بالا رفته بود، از ارتفاعی بین 6 تا 7متر سقوط کرد و پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت.
روز گذشته کمیته فنی هیأت کوهنوردی استان اصفهان که بررسی‌های فنی درباره این حادثه را آغاز کرده بود گزارش خود را منتشر کرد. در بیانیه کمیته فنی آمده است: خطای انسانی در مرحله اول توسط حمایتچی اتفاق افتاده که سرداور باید شخصا هارنس (صندلی فرود) را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌کرد تا موارد خطا و ایمنی را کنترل نهایی کند و متأسفانه این مورد توسط سرداور انجام نشده است. دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای انجام مسابقات نبوده و تشک‌های آن به تعداد کم و غیراستاندارد بوده و در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.
نکته دیگری که پس از این حادثه به آن پرداخته شد، مجوز برگزاری مسابقات بود. سومین نکته‌ای که در گزارش کمیته فنی به آن اشاره شده همین موضوع است؛ این مسابقات بدون هماهنگی و اخذ مجوز از هیأت استان برگزار شده و سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به برگزاری مسابقه و در اختیار قراردادن آن مکان ورزشی کرده است. همچنین این حادثه از سوی برگزار‌کنندگان مسابقه به هیأت استان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اطلاع داده نشده است. دلایل وقوع این حادثه تلخ در حالی اعلام شد که منابع بیمارستانی از وضعیت امیدوارکننده آرمان خبر می‌دهند. رئیس هیأت پزشکی اصفهان حال کودک 8ساله را امیدوار‌کننده دانست و معتقد است که شانس زیادی برای هوشیاری او وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید