• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80996
+
-

در حاشیه سیاست

 فشار مافیای خودرو و عبور از سلامت مردم
سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس با انتقاد از موافقت با حذف الزام به نصب فیلتر دوده از سوی ایران خودرو دیزل، گفت که نباید به‌خاطر فشار مافیای خودرو از سلامت مردم عدول کرد. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامه منتشره از سوی ایران خودرو دیزل به معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص حذف الزام نصب فیلتر دوده، اظهار کرد: درخواست ایران خودرو دیزل برای موافقت با پیشنهاد حذف الزام نصب فیلتر دوده به بهانه تحریم‌ها علیه ایران در حالی است که ۶ سال از فرصتی که به خودروسازها داده شده می‌گذرد و ما تنها یک سال و نیم است که درگیر تحریم شده‌ایم. وی افزود: آنها به جای این نامه گستاخانه و سوءاستفاده از فضای تحریم باید بگویند در این ۶ سال چه کردند.

 شمشیر پایداری‌ها در دست سخنگوی شورای نگهبان!؟
محمد مهاجری در صفحه شخصی خود در توییتر به توییت سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و نوشت: «سخنگوی محترم شورای نگهبان درحالی‌که روحانی‬ و ظریف‬ با موضع ضد‌ترامپ به نیویورک رفته‌اند، از مذاکره ذلیلانه می‌گوید. انگار که الان سفره مذاکره در نیویورک پهن است!... یعنی خنجر را پایداری‌چی‌ها دست آقای کدخدایی هم داده‌اند تا از پشت بزند؟ چرا اینقدر زود بازی می‌خوریم ما اصولگراها؟»  عباسعلی کدخدایی در توییتی نوشته بود «8سال دفاع‌مقدس، سیاست فشار حداکثری را شکست داد و سایه جنگ را از سر کشور به دور کرد. امروز نیز ایران به پشتوانه اقتدار نظامی و جوانان شجاع، باایمان و فداکارِ این سرزمین، به مذاکره ذلیلانه و تحمیل خواسته‌های نامشروع دشمن تن نخواهد داد.»

 سندی درباره «۲۸مرداد» که صاحبِ سند، آن را تکذیب کرد!
رسانه سلطنتی بریتانیا سال گذشته دست‌نوشته‌ای منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی درباره ارتباط مالی بین کودتاگران ۲۸ مرداد و شبکه روحانیت و آیت‌الله کاشانی بود. بعد از گذشت یک سال اردشیر زاهدی صاحب سند آن را از اساس تکذیب کرده است. به گزارش تسنیم، بی‌بی‌سی سال گذشته گزارش‌های مکتوب و تصویری زیادی براساس این دست‌نوشته کار کرد، اما حالا با گذشت یک سال، کسی که می‌گفتند صاحب سند است به میدان آمده و از اساس تمام آنچه را بی‌بی‌سی گفته بود زیر سؤال برد! اردشیر زاهدی، داماد محمدرضا شاه و وزیر امور خارجه دولت پهلوی در یک فایل صوتی درباره این دست‌ نوشته چنین توضیح می‌دهد: «انگلیسی‌ها مثل سگ از آیت‌الله کاشانی می‌ترسیدند و وادارش کردند به عراق برود؛ مثل پدر من که به فلسطین تبعید شده بود. این مزخرفات بی‌بی‌سی مال CIA است وگرنه خط من نیست. من به 2تا وزیر خارجه آمریکا فحش دادم؛ به همین‌خاطر... می‌سوزد، می‌خواهند تلافی کنند. وقتی من پدرم سرِ کار است چه‌کاره‌ام که بردارم و چیزی بنویسم. در زمان مصدق هم بودجه محرمانه بوده است. بعد هم من به‌خودم اجازه نمی‌دادم 5هزار و 10هزار به این افراد بدهم. اطرافیان آنها بهشان اعتقاد داشتند...»

این خبر را به اشتراک بگذارید