• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80989
+
-

رو در رو با دولت در اجلاس خبرگان

آیت‌الله جنتی: امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین مدیران فعلی دولت شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم، رها شویم

رو در رو با دولت در اجلاس خبرگان

افتتاحیه هفتمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز با حضور اکثریت اعضای مجلس خبرگان برگزار شد. این اجلاس دوروزه بعدازظهر چهارشنبه پایان می‌یابد و پنجشنبه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری پس از حضور در حرم امام‌خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند. حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی و حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه سخنرانان مدعو اجلاسیه خبرگان هستند. آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس در غیاب حسن روحانی رئیس‌جمهور و عضو مجلس خبرگان رهبری به سیاست‌های دولت تاخت.
وی با بیان اینکه سالی که در آن قرار داریم، با هیچ سالی قابل قیاس نیست، تصریح کرد: موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی نصیب انقلاب شده که سابقه نداشته است. جنتی با تأکید بر اهمیت رونق تولید گفت: غارتگرها از داخل و خارج کشور تلاش می‌کنند تا تولید رونق نگیرد و مردم در فقر و فلاکت باشند و در اثر تنگدستی، شورش کنند. هدف دشمن این است که با عدم‌رونق تولید، نظام تضعیف شود و مردم تبدیل به عامل دشمن شوند. اگر تولید رونق داشته باشد نقشه دشمن خنثی می‌شود.

18میلیارد دلار به دلال‌ها دادند
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی بانکدارها و پولدارها نمی‌گذارند تولید رونق بگیرد، گفت: سال گذشته ۱۸میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آنها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند. یک‌سال‌ونیم پیش وقتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بیانیه تندی را منتشر کرد و از حسن روحانی خواست نسبت به خسارت‌های وارده در برجام که به‌خاطر عدم‌رعایت خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اخذ تضمین‌های لازم از 1+5 و نیز عدم‌رعایت اقدام متناظر و گام به گام، پدید آمد، از مردم عزیز ایران عذرخواهی کند.
بعدها به‌علت واکنش‌های تندی که نسبت به این بیانیه صورت گرفت اعلام شد این بیانیه، بیانیه آیت‌الله جنتی بوده است. نطق دیروز رئیس مجلس خبرگان چیزی کمتر از بیانیه تند آن روزها نداشت.

رد پای پول‌های کثیف در انتخابات
دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خط قرمز ما استفاده از پول‌های کثیف برای رسیدن به قدرت است. یعنی حاکمیت پول و ثروت؛ ثروت برای قدرت و قدرت برای ثروت. تا جایی که بتوانیم و خدا کمک کند نمی‌گذاریم کسی با پول کثیف وارد قدرت شود. کسی هم توقع نداشته باشد افراد واجد شرایط را رد کنیم یا کسی که شرایط ندارد را تأیید کنیم. 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شورای نگهبان تحت‌تأثیر جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد، گفت: از نظر شورای نگهبان، راه برای کسانی که اسلام، ولایت‌فقیه و قانون را قبول دارند، باز است، اما برای دارندگان قدرت و ثروت، راه بسته است.
5سال پیش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم از ورود پول‌های کثیف به انتخابات خبر داده و با اشاره به حجم بالای پول‌های کثیف در اقتصاد ایران گفته بود: این پول در حوزه سیاست وارد می‌شود و افراد در قالب انتخابات و غیره به آن ورود می‌کنند. این سخنان در آن زمان هجمه زیادی به رحمانی فضلی وارد کرد، به‌طوری که او را به صحن مجلس فراخواندند و درباره سخنانش توضیح خواستند. اخیرا عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم در گفت‌وگویی از پول‌سالاری در انتخابات گلایه کرده است.

انتقاد از مدیران ضعیف دولتی
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مردم نباید در شرایط فعلی بی‌تفاوت باشند و باید مطالبه‌گر باشند، گفت: مدیران ضعیف وقتی کنار می‌روند، متأسفانه دوباره سر کار می‌آیند. وی با انتقاد از مدیریت اجرایی کشور گفت: بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.

رئیسی: نباید هیچ پرونده‌ای زیر میز برود

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به‌عنوان سخنران ویژه اجلاسیه خبرگان، شرط نخست برای اجرای عدالت در گام دوم انقلاب را بازآفرینی اعتماد مردم به اجرای عدالت دانست و گفت: متأسفانه اعتماد مردم مخدوش شده است، چرا که تا حد زیادی اعلام فساد و اعلام دزدی شد و به‌جای اینکه اقدامِ بسیار شود، اعلامِ بسیار شد و همین موجب شد که به اعتماد مردم خدشه وارد شود.
به گزارش میزان، رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: اساس نظام بر اعتماد مردم استوار است؛ بنابراین باید هرچه سریع‌تر، این وضع را علاج کرد.
وی، دمیدن دشمن در موضوع فساد را یکی از عوامل ایجاد بی‌اعتمادی در مردم دانست و در ادامه به بیان راهکار‌های اصلاح بی‌اعتمادی مردم به مسئولان و اجرای عدالت پرداخت و گفت: نخستین قدم این است که به تمام پرونده‌هایی که در ذهن مردم سؤال ایجاد کرده است، رسیدگی شود و هر نتیجه‌ای داشت، اعلام شود. اینکه یک پرونده چرا مطرح شده و نباید می‌شد، موضوع دیگری است؛ حال که در افکار عمومی مطرح شده، باید بررسی شود.
وی با بیان اینکه نباید هیچ پرونده‌ای زیر میز برود و رسیدگی به همه پرونده‌هایی که مطرح شده، قطعی است، گفت: اینکه بگوییم فلانی وابسته به فلان شخص است و سخنانی از این قبیل، اصلاً پذیرفته نیست. آبروی نظام، فوق آبروی همه است، مهم این است که نظام بماند. البته قاضی باید براساس عدل حکم دهد.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: درخصوص پرونده‌هایی که در بین مردم مطرح شده، باید اطلاع داده شود؛ اگر شخص، مجرم بوده، باید مجازات شود و در غیراین‌صورت، مردم مطلع شوند که جرمی در میان نبوده است و اگر این کار با قاطعیت، دقت و سرعت انجام شود، از افشاگری‌های بدون سند نیز جلوگیری خواهد شد.
وی، مرجع رسیدگی به شکایات مردم را قوه قضاییه دانست و گفت: هرکسی حرفی دارد باید با دستگاه قضا در میان بگذارد. این دستگاه به‌عنوان ملجأ مظلومان به آنها پناه می‌دهد. همچنین با اقتدار و تدبیر که اقتضای امر است، رفتار می‌کند.
رئیسی در ادامه اظهار داشت: هزینه جرم و فساد باید بالا برود. چه ‌کسی که دستش آلوده است و چه ‌کسی که چشم خود را به‌روی فساد بسته، باید محاکمه شوند.
حجت‌الاسلام رئیسی، برخورد با روابط ناسالم در دستگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: در قوه قضاییه چنین حساسیتی وجود دارد و اعلام کرده‌ایم که با روابط ناسالم قاضی، وکیل و دیگران برخورد می‌شود چرا که روابط ناسالم در دستگاه قضایی از همه‌جا خطرناک‌تر است.
رئیسی با بیان اینکه «بگذارید مزه شیرین عدالت به کام مردم، خوش آید»، گفت: این آرمانی دست‌نیافتنی نیست، بلکه شدنی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید