• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80772
+
-

بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی تا نوروز آماده می‌شود

فاز نخست ساخت بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی واقع در روستای چهارده بالا حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: این پروژه بزرگ گردشگری در 3 فاز پیش‌بینی شده که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال اجراست.  «حسنعلی فولادی» افزود: در فاز نخست این اقامتگاه بوم‌گردی مساحت تقریبی 3 هزار متر‌ مربع در نظر گرفته شده است. ۲۵ سوئیت، رستوران، سفره‌خانه سنتی، مسجد و بازارچه فروش صنایع‌ دستی و سوغات محلی در آن احداث می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم فاز نخست بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی تا نوروز سال آینده آماده پذیرایی از گردشگران باشد. در فاز دوم این طرح حمام سنتی، دامداری، فضای سبز، دیوار ساحلی و... هم پیش‌بینی شده است.  فولادی گفت: تاکنون ۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این طرح سرمایه‌گذاری شده و از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.  این مسئول با اشاره به بازدید اخیر وزیر ورزش و جوانان و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور از این پروژه گفت: در این بازدید بر تسریع گازرسانی به پروژه تاکید و مقرر شد راه دسترسی با رعایت حریم منابع طبیعی و مسیل، زیرسازی و آسفالت شود.  

روستای چهارده بالا در فاصله کمی از شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار گرفته و در دل رشته‌کوه‌های باقران (باغران) آب و هوای مطلوب و محیط مناسبی برای گردشگری دارد. در این روستا تعداد کمی خانوار ساکن هستند که اغلب به سبدبافی می‌پردازند. آبشارهای این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بیرجند محسوب می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید