• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80650
+
-

تاج و تخت و چرنوبیل صدرنشینان امی 2019


آرش نهاوندی ـ خبرنگار

سریال‌های بازی تاج و تخت، چرنوبیل و خانم میسل شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین برندگان مراسم جوایز امی در سال2019 شدند. سریال کمدی فلیبگ هم با 4جایزه شگفتی‌ساز این دوره از مراسم امی شد.
به‌نوشته ورایتی فیلم، فصل پایانی سریال حماسی - فانتزی بازی تاج و تخت ساخته اچ‌بی‌او با 12جایزه امی، ازجمله جایزه بهترین سریال، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پیتر دینکلیج به‌خاطر ایفای نقش لینون لنیستر را از آن خود کرد. سریال خانم میسل شگفت‌انگیز ساخته کمپانی آمازون با 8جایزه در صدر فهرست سریال‌های کمدی قرار گرفت.
مینی‌سریال چرنوبیل نیز دیگر برنده بزرگ مراسم جوایز امی2019 بود. این سریال 10جایزه ازجمله جایزه بهترین مینی‌سریال سال2019 را از آن خود کرد. اگر چه سریال خانم میسل شگفت‌انگیز از نظر تعداد جایزه برترین سریال کمدی شناخته شد، اما سریال فلیبگ ساخته دیگر آمازون با 4جایزه شگفتی‌ساز این دوره از مراسم امی شد و جایزه بهترین کمدی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌نویسی در رشته سریال‌های کمدی را از آن خود کرد. فوئبه والر بریج نیز بهترین بازیگر زن ‌سریال‌های کمدی به‌خاطر ایفای نقش در فلیبگ شد.
آنتولوژی (فیلمی که در هر قسمت از آن از داستان‌ها و بازیگران متفاوتی استفاده می‌شود) آیینه سیاه: باندراسناچ ساخته نتفلیکس نیز جایزه بهترین فیلم تلویزیونی امی2019 را به‌خود اختصاص داد.
بیلی پورتر نیز به خاطر ایفای نقش در سریال پوز به‌عنوان بهترین بازیگر مرد سریال‌‌های تلویزیونی برگزیده شد.
جودی کامر هم به‌خاطر ایفای نقش در سریال کشتن ایو جایزه بهترین بازیگر زن امی 2019 را به‌ خود اختصاص داد.
بیل هیدر بازیگر سریال بری نیز در بخش بهترین بازیگر سریال‌های کمدی برنده جایزه امی شد.
جرل جروم بازیگر سریال «زمانی که آنها ما را ببینند» هم در رشته بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال‌ها برنده جایزه امی شد. لازم به ذکر است که در فهرست بهترین بازیگران مرد مینی‌سریال، نام بازیگران مطرحی نظیر بنیسیو دل تورو، هیو گرانت و ماهر شالا علی نیز به چشم می‌خورد.
میشله ویلیامز بازیگر مینی‌سریال فوس / وردون هم به‌عنوان بهترین بازیگر زن سریال‌های کوتاه تلویزیونی در امی2019 برگزیده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید