• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80630
+
-

اصناف متخلف ۷۵ میلیون ریال جریمه شدند

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با طرح نظارتی ویژه آغار سال تحصیلی، اصناف متخلف ۷۵میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، «بیژن بهرامی» افزود: در این طرح 1650 واحد صنفی بازرسی و برای ۲۴ متخلف پرونده تشکیل شد که بیشترین تخلفات در زمینه درج نشدن قیمت و گران‌فروشی گزارش شده است. به گفته وی، طرح نظارتی ویژه آغاز سال جدید تحصیلی مدارس به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و با هدف نظارت بر بازار نوشت‌افزار، کیف و کفش و سایر کالاهای مورد نیاز دانش‌آموزان تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. بهرامی افزود: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و پیشگیری از بروز هرگونه تخلف توسط عوامل سودجو و فرصت‌‌طلب اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح نظارتی ۴۰ گروه بازرسی هرگونه تخلف مربوط به گران‌فروشی، فروش اجباری نوشت‌افزار توسط کتابفروشی‌های توزیع‌کننده کتاب، صادرنشدن فاکتور و فروش نوشت‌افزار تقلبی و قاچاق و لباس فرم مدارس را شناسایی و رسیدگی می‌کنند. معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم هرگونه تخلف همچون گران‌فروشی و درج نکردن قیمت موارد را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کنند.

وی اظهار کرد: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و لزوم پیشگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت‌طلب با همکاری و هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی اجرا شد.
بهرامی تصریح کرد: بررسی عملکرد واحدهای تأمین‌کننده نوشت‌افزار، کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز بدون پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری اقلام نوشت افزار، نظارت بر رعایت درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز و جلوگیری از عرضه اقلام نوشت افزار تقلبی و قاچاق از جمله اقدام‌های ناظران و بازرسان در این طرح است.

این خبر را به اشتراک بگذارید