• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80627
+
-

بازگشت ۶۰ دستگاه اتوبوس به چرخه حمل‌و‌نقل عمومی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی و از هفته آینده به چرخه اتوبوسرانی و حمل‌و‌نقل مسافران وارد می‌شود. به گزارش ایرنا «قدرت افتخاری» در آیین بهره‌برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده توسط اتوبوسرانی اصفهان در پردیس هنر افزود: برخی از این اتوبوس‌ها در پایانه اتوبوسرانی متوقف بودند و برخی هم توسط افراد فنی و پیمانکاران مورد بازسازی قرار گرفتند. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بیان کرد: ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد از اول مهر(دیروز) با تلاش راهوران آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به این‌که روزانه ۵۵۰ هزار نفر با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند، گفت: سیستم اتوبوسرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در کشورهای دنیا رکن اصلی حمل‌ونقل همگانی سیستم اتوبوسرانی است که کم‌لطفی به این سیستم ناشی از بی‌‌اطلاعی و نبود آگاهی است. وی خواستار حمایت ویژه از شرکت واحد اتوبوسرانی شد و افزود: در ۶ ماه گذشته علاوه بر فعالیت در حوزه بازسازی، در حوزه بهره‌برداری از پایانه‌ها هم تلاش بسیاری شده است.

افتخاری بیان کرد: بخش زیادی از هزینه‌ بازسازی اتوبوس‌ها برای نخستین بار در ردیف بودجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفت و باید تمامی مناطق در این زمینه یاری‌دهنده باشند.
به گفته این مسئول، اصلاح و بازنگری خطوط و بهره‌برداری از پایانه‌ها از اقدامات انجام شده در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بوده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به این‌که ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده جایگزین اتوبوس‌های فرسوده خواهد شد، بیان کرد: عمر متوسط اتوبوس‌ها بالای ۹ سال است، اما باید فرایند نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به این‌که شاهد کاهش قابل توجهی در راستای تصادفات اتوبوس‌ها بوده‌ایم، افزود: این امر ناشی از آموزش راهوران بوده است.
افتخاری اظهار کرد: با توجه به این‌که اوراق مشارکت به تصویب رسیده است و تضمین آن توسط شهرداری اصفهان و دولت انجام شده، تا پایان سال جاری تعدادی اتوبوس خریداری و اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل‌و‌نقل اضافه می‌شوند.
وی ادامه داد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته 8 دستگاه اتوبوس یورو ۵ تا یک ماه آینده به ناوگان حمل‌و‌نقل اضافه می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید