• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80612
+
-

تلاش برای ثبت ملی غار یخ‌مراد

خبر
تلاش برای ثبت ملی غار یخ‌مراد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: با توجه به این‌که غار یخ‌مراد در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان قرار نگرفته، امکان ساخت پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد.
«فردین حکیمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: غار یخ‌مراد شاخص‌ترین غار البرز است و به دنبال آن هستیم که آن را در فهرست میراث ملی- طبیعی کشور ثبت کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که این غار در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان قرار نگرفته، امکان احداث پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد که همین امر پایش و نظارت بر وضعیت آن را کمی سخت  کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز توضیح داد: اگر این غار همچون آبشار هفت‌چشمه و درخت ارس شهرستانک به عنوان اثری ملی- طبیعی به ثبت برسد، امکان حفاظت بهتر از آن فراهم  می‌شود.
وی تصریح کرد: البته در حال حاضر هم نظارت‌هایی بر وضعیت این غار صورت می‌گیرد و محیط‌زیست به‌هیچ‌وجه اجازه دخل و تصرف در این جاذبه طبیعی استان را نمی‌دهد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌کند.
حکیمی افزود: طبق بازرسی‌های صورت‌گرفته، غار یخ‌مراد در وضعیت خوبی قرار دارد، ولی از بازدیدکنندگان تقاضا می‌شود از ریختن زباله در اطراف و درون این غار خودداری کنند تا چهره این جاذبه زیبا مخدوش نشود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید