• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80611
+
-

ساماندهی سرویس مدارس با طرح «سپند»

خبر
ساماندهی سرویس مدارس با طرح «سپند»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز به خانواده‌ها توصیه کرد که برای درخواست سرویس مدارس فرزندان خود از طریق سامانه «سپند» اقدام کنند.
سرهنگ «غلامعلی شرق» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طرح سپند برای نخستین بار به منظور ساماندهی سرویس‌های مدارس در البرز اجرایی شده است.
وی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز البرزی در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در حال افزایش است، افزود: با توجه به نابسامانی سرویس‌های مدارس در سنوات گذشته در این استان، سامانه سپند در استان البرز راه‌اندازی شده تا آنالیزهای لازم برای سرویس مدارس انجام شود.
به گفته وی، سرویس‌های مدارس باید دارای معاینه فنی، برچسب، چراغ گردون، گواهینامه پایه ۲، سن بالاتر از ۲۳ سال راننده، کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، استفاده از لاستیک سالم، عمر کمتر از ۱۰ سال خودرو و بیمه‌نامه باشند. رانندگان سرویس مدارس باید براساس ظرفیت قانونی خودرو دانش‌آموزان را جابه‌جا کنند، در غیر این صورت برخورد قانونی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز عنوان کرد: در روزهای نخست بازگشایی مدارس، خانواده‌ها فرزندان خود را جابه‌جا می‌کنند که انتظار می‌رود با همکاری بیش از پیش با ماموران پلیس، از ایجاد ترافیک در اطراف مدارس خودداری کنند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز گره ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس، مقرر شده ساعات کار ادارات البرز از 8:30 دقیقه صبح آغاز شود.
سرهنگ شرق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۱۵ نقطه که دارای نقص فنی و ترافیکی در این استان بود، شناسایی و رفع شد. طی جلسات متعدد با مسئولان شهرداری و استانداری البرز، مقرر شد تا آغاز سال تحصیلی نقاطی که دارای نواقص فنی و ترافیکی هستند به شهرداری اعلام شوند تا در سریع‌ترین زمان برطرف شود.
وی عنوان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس با رفع بسیاری از معضلات ترافیکی، می‌توان بستر آرامش بیشتری را برای دانش‌آموزان در عرصه علم فراهم کرد.
همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده در نیمه اول مهرماه سال جاری، هرگونه عملیات عمرانی در معابر پرتردد و اصلی استان البرز متوقف می‌شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های دیگر تمام توان خود را برای کنترل و روان‌سازی ترافیک و برخورد با تخلفات به کار گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :