• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80609
+
-

آثار منتخب دوره چهارم جایزه ادبی داستان کوتاه سیمرغ منتشر می‌شود

مجموعه داستان جدیدی با عنوان «پری خورجنّی» شامل داستان‌های منتخب دوره چهارم جایزه داستان کوتاه سیمرغ برای چاپ و انتشار به نشر داستان سپرده شده است. به گزارش ایبنا، بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه داستان کوتاه سیمرغ، این جایزه به ابتکار انجمن داستان سیمرغ نیشابور از سال 1394 تا سال 1397 با حمایت بخش خصوصی در 4 دوره متوالی و به صورت منطقه‌ای برگزار شد. هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و حمایت از داستان‌نویسان جوان و خلاقان در زمینه ادبیات داستانی، ایجاد نشاط و پویایی در میان نسل جدید داستان‌نویسان با برگزاری کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی است. 

نتیجه 4 دوره برگزاری جایزه داستان کوتاه سیمرغ، چاپ 2 مجموعه داستان است. چاپ دوم مجموعه داستان «در خانه ما کسی یانگ را دوست نداشت» شامل داستان‌های منتخب دوره اول، دوم و سوم جایزه داستان کوتاه سیمرغ (سال‌های 1394 تا 1396) و نیز چاپ مجموعه داستان جدیدی با عنوان «پری خورجنّی» شامل داستان‌های منتخب دوره چهارم جایزه داستان کوتاه سیمرغ است.

این 2 مجموعه برای چاپ و انتشار به نشر داستان سپرده شده که امید است در نیمه دوم امسال منتشر شوند. مجموعه داستان «پری خورجنّی» شامل 10 داستان منتخب از داستان‌نویسان شرق کشور (استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان) است که در چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ، بهمن 1397 از سوی داوران کشوری انتخاب و برگزیده شده است. درون‌مایه و فضای داستان‌های این مجموعه با هم متفاوت بوده و دلیل آن وجود داستان‌نویسان مختلف با سبک‌های متفاوت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید