• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80584
+
-

ستاره‌ قطارها را بشناسیم


  مبنای رده‌بندی و تعداد ستاره قطارها میزان سرعت و امکانات و خدماتی است که در طول سفر به مسافران ارائه می‌کنند. در ایران قطارهای 4ستاره با نام سیمرغ شناخته می‌شود که قادر به حرکت با حداکثر 160کیلومتر سرعت است و در این قطارها برخی انواع نوشیدنی مانند آب معدنی، چای و نسکافه  عرضه می‌شود.
  کتابخانه، ویلچر، تهویه مطبوع، سیستم پخش موسیقی و نمایش فیلم، سرویس بهداشتی، عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از ورود صدای مزاحم به داخل، شیشه‌های دوجداره، جعبه کمک‌های اولیه و سرویس خواب با ملحفه‌های تمیز، بخش دیگری از امکانات  این قطارهاست.
  در این قطارها سرو شام بنابر انتخاب مسافر و با پرداخت هزینه جداگانه به هنگام تهیه بلیت صورت می‌گیرد اما امکان خرید غذا از رستوران یا تنقلات از فروشگاه نیز وجود دارد.
 قطارهای فدک، نورالرضا و زندگی، قطارهای 5ستاره ایران هستند که می‌توانند با سرعت 200کیلومتر در ساعت نیز حرکت کند. در این قطارها برای جلوگیری از ورود صدا به داخل کوپه، عایق‌هایی درنظر گرفته شده و از نظر دکوراسیون نیز تلاش شده تا با تزیینات شیک زمینه آرامش مسافران فراهم شود.
  تنظیم دمای هوا در قطارهای 5ستاره متناسب با فصل تابستان و زمستان است و در مجموع دمای داخل کوپه این قطارها  قابلیت تنظیم از 22تا 26درجه سانتی‌گراد را دارد. از نظر سیستم پخش صوت و تصویر نیز در داخل هر کوپه دستگاهی برای نمایش فیلم و موسیقی وجود دارد.
  به هنگام سوارشدن به قطار نیز مسافرانی که بلیت قطارهای 5ستاره را دریافت کرده‌اند، صفی مجزا با دیگر مسافران داشته و در طول مسیر هرگاه که به کمک مهماندار نیاز باشید، می‌توانید با فشردن یک دکمه درخواست خود را مطرح کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید