• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80271
+
-

8نکته مهم درباره کیف مناسب مدرسه

8نکته مهم درباره کیف مناسب مدرسه

 نتایج تحقیقات وزارت بهداشت و آموزش‌و‌پرورش نشان می‌دهد که ۸۳درصد شکایت دانش‌آموزان از دردهای پشت، شانه و دست می‌تواند به نوعی مربوط به حمل کیف باشد. نتایج پژوهش محققان کشورمان که درباره ارتباط وزن کیف مدرسه و محتویات آن با وزن بدن دانش‌آموزان انجام شده، نشان می‌دهد که جمعیت قابل‌توجهی از دانش‌آموزان از کیف‌ها و کوله‌های نامناسب استفاده می‌کنند و معمولا وزن کوله‌پشتی‌شان بیش از 10درصد وزنشان است. انجمن کایرو پراکتیک انتاریو در کانادا معتقد است شاگردان مدارس ابتدایی نباید بیش از ۱۰درصد وزن بدنشان بار حمل کنند و در شاگردان دبیرستانی این نسبت نباید بیش از ۱۵درصد وزن بدن باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد حمل کیف سنگین پر از کتاب در یک دست یا آویخته بر شانه در یک طرف بدن، از علل اصلی مشکلات کودکان در طرز نشستن و ایستادن بوده و در بد‌شکلی اندام نیز مؤثر است. در زیر به مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف مناسب اشاره می‌کنیم.

  به جای کیف دوشی، کوله‌پشتی انتخاب کنید
باید مطمئن شوید که وزن آنها روی تمام بدن شما تقسیم می‌شود و به این ترتیب کیف‌های دوشی کج، کلا از بازی خارج می‌شود. این مدل کیف تمام وزن را روی یک شانه می‌گذارد، درحالی‌که کوله مدرسه وزن را بین 2شانه تقسیم ‌می‌کند و این موضوع باعث ‌می‌شود نه‌تنها فشار کمتری به کمر و شانه‌ها وارد شود، بلکه برای سلامت زانو و ساق پا هم بهتر است.

  پشت منحنی داشته باشد
کوله‌های کمری شکل حمل آن را آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود توزیع وزن به‌طور مساوی انجام شود. قانون استفاده از این موارد نیز همانند استفاده از صندلی‌های انحنادار است. این کوله‌ها دارای قوس طبیعی هستند و باعث ایجاد کمردرد هم نخواهند شد. علاوه بر این، این نوع کوله‌های منحنی فضای بسیار کوچکی بین پشت و کیف ایجاد می‌کنند و اجازه می‌دهند هوا از داخل آن عبور کند. چسبیدن کوله‌پشتی به بدن می‌تواند باعث عرق‌کردن شود.

  به مواد تشکیل‌دهنده توجه کنید
کوله‌پشتی‌های تهیه‌شده از مواد شبرنگ که کودک را در تاریکی برای رانندگان قابل رویت می‌سازند به پیشگیری از حوادث کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که مواد پلاستیکی غیراستاندارد که در کوله‌پشتی‌ها به‌کار می‌رود می‌تواند به سلامت فرزندان شما صدمه بزند.

   کوله‌ چرخ‌دار 
کوله‌پشتی‌های چرخدار برای دانش‌آموزان کم‌سن و سال‌تر که در یک کلاس ثابت حضور دارند و نیازی به بالا و پایین رفتن مکرر از پله‌ها ندارند، راه‌حل مناسبی است. به حرف کودک توجه کنید. اگر پیوسته از درد و ناراحتی شکایت دارد او را ملامت نکنید. در این شرایط او را برای معاینه وضع کمر نزد متخصص ببرید. تغذیه مناسب و ورزش منظم در جلوگیری از صدمات جسمی در طول زندگی نقش مهمی دارد. هنگام بلند کردن کوله‌پشتی زانوهایتان را خم کنید و با پاهایتان بلند شوید.

   کوله سبک انتخاب کنید
وزن کوله‌پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. هیچ‌وقت فراموش نکنید که هر قدر هم به وسایل داخل کیف نیاز داشته باشید، هیچ‌گاه نباید بیش از ۱۵درصد وزن بدنتان را حمل کنید. یک کوله‌پشتی سبک به شما این امکان را می‌دهد که وسایل بیشتری را بتوانید این طرف و آن طرف ببرید.

   بند کوله‌پشتی باید کوتاه و پهن باشد
 کوله‌پشتی‌ای را برای کودک خود انتخاب کنید که بندهای کوتاه و پهن داشته باشد. توجه داشته باشید که کوله‌پشتی باید روی پشت فرزند شما قرار بگیرد، نه روی کمر او. قرار گرفتن کوله‌پشتی روی کمر دانش‌آموز به مرور باعث ایجاد قوس و کمردرد می‌شود. همیشه مطمئن شوید که می‌توانید اندازه بندهای کوله را تنظیم کنید. بندهای قابل تنظیم در انواع کوله‌پشتی به شما این امکان را می‌دهد که کیف را کاملا به کمر خود نزدیک کنید. اگر بند کوله شما خیلی شل باشد، وزن کوله شما را به عقب می‌‌کشد و سنگینی بیشتری را به کمر وارد می‌کند.

   با دوام و قابل شست‌و‌شو باشد
معمولا بچه‌ها وسایل مدرسه‌شان را به‌صورت بی‌نظم در کیف مدرسه قرار می‌دهند، به همین دلیل حتما کیفی بخرید که بسیار بادوام باشد و تا آخر سال عمر کند. حتما بارها با صحنه کشیده‌شدن کیف روی زمین توسط دانش‌آموزان مواجه شده‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که کیفی قابل شست‌وشو برای فرزندتان تهیه کنید؛ کیفی که بشود آن را با ماشین لباسشویی یا دست به‌راحتی شست.

   به نیازهای واقعی توجه کنید
 آیا دانش‌آموز شما در کیف خود، نیاز به فضای محافظ لپ‌تاپ دارد؟ مطمئنا خیر، پس برای او کیفی تهیه کنید که مطابق با نیازهایش باشد؛ چند جیب و فضای مستقل برای قراردادن بطری آب، ظرف غذا، کلید و دستمال کاغذی. به این ترتیب، علاوه بر تقسیم وزن اشیا، دسترسی به وسایل مورد نیاز برای فرزندتان نیز راحت‌تر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید