• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80190
+
-

تخصیص اعتبار برای خسارات سیل در آذربایجان غربی

سیل
تخصیص اعتبار برای خسارات سیل در آذربایجان غربی

معاون برنامه‌‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص 155 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل سال جاری در این استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا «غلامعلی مرادی» گفت: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی این اعتبار برای جبران خسارات سیل سال جاری استان به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود. از اعتبار یاد شده ۸۰ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض و ۷۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

مرادی با بیان این‌که بیشترین خسارات وارد شده از میاندواب گزارش شده است و جبران آن در دستور کار قرار دارد، افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فضایی کشور، تایید مناطق و میزان خسارت از سوی این سازمان برآورد و پس از تایید سازمان متبوعه پرداخت می‌شود.

«پیمان آرامون» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این باره اظهار کرد: پیشگیری و پایش نقاط مستعد خسارت از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوگیری و برخورد جدی با تخریب‌کنندگان اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و جنگل‌ها و تغییر کاربری غیرمجاز برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

کاهش بوروکراسی اداری و تسریع پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلاعوض دولتی در اسرع وقت از سوی بانک‌های عامل لازم و ضروری است. همچنین، «کامیار داهیم» مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بعد از خسارات سیل فروردین بیش از یک میلیون دز واکسن دامی و ۱۵۰۰ لیتر سموم ضدعفونی به صورت یارانه‌ای و رایگان بین سیل‌زدگان توزیع شده است. همچنین با هدف کاهش خسارات احتمالی وقایع طبیعی طرح پیشگیری، رصد و پایش مناطق مستعد در مناطق مختلف استان در حال اجراست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید