• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80189
+
-

گشایش دفتر خبرگزاری صداوسیما در تربت حیدریه

در استان
گشایش دفتر خبرگزاری صداوسیما در تربت حیدریه

دفتر خبرگزاری صداوسیما در شهرستان تربت حیدریه با حضور قائم‌مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، این مرکز به عنوان پنجمین دفتر خبری خراسان رضوی با اعتبار 250 میلیون تومان و به منظور پوشش و انعکاس بهتر رویداد‌های خبری تربت حیدریه در رسانه ملی به بهره‌برداری رسید. قائم‌مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه گفت: با راه‌اندازی دفتر خبری در تربت حیدریه امیدواریم برای معرفی ظرفیت‌های این شهرستان گام‌های خوبی برداشته شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدرمضان موسوی مقدم» بیان کرد: تا پایان امسال شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در شهرستان تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج اف‌ام در این شهرستان خواهیم بود. وی با اشاره به این‌که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات لازم صداوسیما را از داخل تامین می‌کنیم، افزود: اگر این خودکفایی صورت نمی‌گرفت، با وجود تحریم‌های فعلی در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم. قائم‌مقام صداوسیما ادامه داد: هم‌اکنون 5/97 درصد پوشش دیجیتال در کشور داریم و نقاط باقیمانده شامل 5/2 درصد به علت قرار گرفتن در مناطق صعب‌العبور و جمعیت بسیار پایین بدون پوشش است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم ابراز امیدواری کرد دفاتر خبری بتوانند تولیدات خوب و با کیفیتی را در همه شبکه‌های صداوسیما عرضه کنند و در این باره گفت: ما در حال توسعه دفاتر خبری در شهرستان‌ها هستیم به طوری که این دفاتر بتوانند برای شبکه‌های استانی و حتی بین‌المللی تولید محتوا کنند. 

«سعید باستانی»، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تربت حیدریه اولین شهر پیروز انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تولید‌کننده زعفران در کشور، بزرگ‌ترین تولید‌کننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران است. او توضیح داد: تربت حیدریه با تولید یک ‌میلیون رأس دام بزرگ‌ترین تولید‌کننده دام در شرق کشور است. وی افزود: متاسفانه در کشور کمتر کسی از وجود چنین پتانسیل‌هایی در تربت حیدریه اطلاع دارد و این نشان‌دهنده این است که در حوزه تولید خبر و اشاعه خبر ضعیف عمل کرده‌ایم. امیدواریم با افتتاح دفتر خبری بتوانیم پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و کشاورزی شهرستان را معرفی کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید