• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80172
+
-

زنگ مهر در گوش خیابان‌های شهر

امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی به مدرسه می‌روند

تیتر یک
زنگ مهر در گوش خیابان‌های شهر

با فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید ظرفیت ثبت‌نام در مدارس خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تکمیل شد. به گزارش ایرنا، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: ثبت‌نام یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۲۸ دانش‌آموز استان در سامانه ملی سناد با کد ملی قطعی شده است. «مجتبی افشار» گفت: 2 گروه از دانش‌آموزان هنوز ثبت‌نام خود را در مدارس تکمیل نکرده‌اند که عبارتند از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در امتحانات شهریورماه و نیز دانش‌آموزان دارای فرم هدایت تحصیلی که رتبه لازم برای ثبت‌نام در رشته‌های نظری را ندارند و باید به مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: والدین این دانش‌آموزان توجه داشته باشند که برای ثبت‌نام فرزندان خود باید مدارس فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌های دارای ظرفیت خالی را پیدا کنند که به طور قطع به علت تاخیر در امر ثبت‌نام کار دشواری است. کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش از این بارها در خصوص تسریع والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان تاکید و اطلاع‌رسانی لازم انجام شده بود اما برخی بر این باور اشتباه بودند که در صورت عدم ثبت‌نام فرزند خود در هنرستان‌ها تا آخرین لحظه امکان ثبت‌نام آنان را در رشته‌های نظری پیدا می‌کنند که این امر شدنی نیست. 

افشار افزود: در مقطع ابتدایی ۷۵۰ هزار و ۱۸۹ نفر، در دوره اول متوسطه ۲۹۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در دوره متوسطه دوم ۲۰۵ هزار و ۶۷۴ هزار نفر در سامانه سناد ثبت‌نام کرده‌اند. وی ادامه داد: به صورت تفکیکی نیز ۳۳ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز در رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، ۴۸ هزار و ۳۰۴ نفر در رشته‌های کارودانش و ۱۲۴ هزار و ۶۳ نفر در رشته‌های نظری برای سال تحصیلی پیش رو ثبت‌نام کرده‌اند. سامانه سناد با آدرس اینترنتی http: //snd. medu. ir از تابستان ۱۳۹۰ با زیر پوشش قراردادن ثبت‌نام دانش‌آموزان سراسر کشور در مقاطع گوناگون تحصیلی از پیش‌دبستان تا متوسطه، فنی‌و‌حرفه‌ای و کارودانش به صورت متمرکز فعال شده است. استان 6 میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید