• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80086
+
-

نگاهی به زندگی یک کارآفرین

بیش از 7 دهه تولید حلواشکری

روزنامه همشهری در تاریخ 13 شهریور در صفحه سبک زندگی (بخش کارآفرین) در مطلبی با عنوان «پیرمرد عقاب نشان» به معرفی بنیانگذار کارخانه حلواشکری عقاب پرداخت. برای تکمیل این متن و اصلاح برخی از موارد مسئولان کارخانه متنی را برای روزنامه ارسال کرده اند: 
«شادروان سیدجلیل ناصری در تاریخ هفتم جوزا سال١٢٩٩ در قریه جاسب از توابع دلیجان چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن دوران سربازی در سال١٣٢٣ تصمیم به احداث کارخانه حلواسازی گرفته و در آن سال با کمک پدر بزرگوارشان شادروان سیدرضا ناصری کارخانه حلواشکری عقاب را بنیان نهاد. این واحد تولیدی ابتدا در سه بخش تاسیس شد که بخش حلواسازی آن در بازار پاچنار تهران، بخش عمل آوری شیره انگور در تکیه منوچهرخانی تهران و بخش فرآوری دانه کنجد در گذر مستوفی‌الممالک تهران قرار داشت تا سال١٣۴۵ که این سه بخش تجمیع گردید و به محل جدیدی در علی‌آباد مجدالدوله انتقال پیدا کرده و یک واحد مکانیزه حلواسازی با ظرفیت ٢٠٠٠کیلو راه‌اندازی شد. در این واحد تولیدی شادروان سیدجلیل ناصری با 2نفر از برادرانشان شادروان سیدمحسن ناصری و شادروان سیدمحرم ناصری مشغول به همکاری بودند و همچنین شادروان سیدجلیل ناصری ریاست اتحادیه صنف حلواساز و عصار تهران را نیز برعهده داشتند. این واحد تولیدی سپس به‌دلیل توسعه و نداشتن فضای کافی به خیابان آرامگاه (شهید رجایی فعلی) منتقل گردید تا سال١٣٧٨ که با احداث بزرگراه حرم تا حرم و قرارگیری این واحد در این طرح، با همکاری فرزندان مرحوم سیدجلیل ناصری آقایان مهندس منصور ناصری و سید حسن ناصری به مکان فعلی در شهریار منتقل گردیده و فعالیت خود را در محل جدید ادامه داد.
در تاریخ 13/3/١٣٧٩ با فوت شادروان سیدجلیل ناصری کلیه وراث نامبرده و برادرشان مرحوم سیدمحرم ناصری موافقت کردند که واحد به‌صورت شرکت سهامی درآمده و کلیه وراث سهامداران شرکت گردیدند. در همان سال فرزندان مرحوم ناصری به‌عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شده و آقای سیدجلال ناصری یکی از فرزندان مرحوم سیدجلیل ناصری به‌عنوان مدیرعامل شرکت حلوای عقاب انتخاب گردیدند. وی با کمک سهامداران و مشاوران شرکت علاوه بر توسعه کار تولید، و اخذ استانداردهای بین‌المللی مواد غذایی، تولید محصولاتی با پایه کنجد را نیز شروع کرد که خود باعث ارتقای سبد محصول شرکت شد. پس از فوت مرحوم سیدمحرم ناصری در سال١٣٩٢ ورثه نامبرده نیز به جمع سهامداران شرکت اضافه شدند. هم‌اکنون شرکت حلوای عقاب به‌صورت خانوادگی اداره شده و می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید حلوا در ایران است. »

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :