• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80024
+
-

میزبانی میبد از جشنواره تئاتر استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد گفت: در هفته پایانی آبان ماه امسال، این شهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد میزبان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا ابوالحسنی» در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر استانی افزود: همان‌طور که مدتی قبل شهر میبد میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره پیرغلامان به صورتی مطلوب بود، در اجرای این جشنواره نیز می‌تواند با همکاری و تعامل، برگزارکننده خوبی باشد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی یزد نیز گفت: با اعتمادی که به میبد شد با خیال راحت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی به این شهرستان سپرده شد.

«احمد ندافی» با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره افزود: رونمایی از پوستر جشنواره با حضور خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در مرکز استان انجام می‌شود.
وی در حاشیه این نشست گفت: تا به حال ۳۰ کار صحنه‌ای و حدود 8 تا ۱۰ کار خیابانی به دبیرخانه جشنواره که در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای از ۲۳ تا ۲۷ آبان امسال اجرا می‌شود، ارجاع داده شده‌ است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی یزد در ادامه با تاکید بر این‌که کیفیت آثار مهم است نه کمیت آنها، اظهار کرد: آثار پس از بازبینی تا نیمه دوم مهرماه انتخاب و معرفی می‌شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم طی سخنانی با اشاره به تجهیز سالن اصلی و سالن پلاتو و نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده در وزارتخانه برای این‌که به سالن پلاتو اختصاص یابد گفت: میبد به عنوان تنها شهر در استان که مجموعه تئاتر شهر دارد، درحال آماده شدن برای میزبانی بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر است و در یک سال اخیر هر ۴۰ روز یک تئاتر بر روی صحنه داشته است. «هادی زارع» افزود: با توجه به تاکید امام‌جمعه میبد بر استفاده از زبان هنر به‌خصوص هنر نمایش در مقابل آسیب‌های اجتماعی، ارتقای این هنر در شهرستان برای ایجاد نشاط اجتماعی مورد هدف قرار گرفت و پیشنهاد برگزاری جشنواره داده شد، همچنین برای توسعه فیزیکی مجموعه تئاتر برای استفاده از ظرفیت هنر نمایش شهرستان پیگیری‌هایی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید