• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80023
+
-

پرداخت تسهیلات برای اشتغال جوانان

در استان یزد
پرداخت تسهیلات برای اشتغال جوانان

معاون هماهنگی و امور جوانان یزد از افزایش جمعیت بیکار براساس پژوهش‌های صورت گرفته تا سال 1406 خبر داد و گفت: توانمندسازی جوانان اولویت جدی اشتغال‌زایی در اداره کل ورزش و جوانان است.

«احمد طالبی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعطای 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات از سوی اداره کل ورزش و جوانان یزد برای اشتغال‌زایی جوانان، اظهار کرد: سال گذشته، مشاغل کوچک براساس ایده‌ها و سرمایه مورد نیاز، مشاغل روستایی و مشاغل حوزه خدمات و گردشگری جزو بیشتری متقاضیان دریافت این تسهیلات بودند.
وی افزود: جوانان در رده‌های سنی 18 تا 35 سال همگی مشمول دریافت این تسهیلات هستند که با هدف ایجاد شغل به جوانان اعطا شده است.

معاون امور جوانان استان یزد توانمند کردن جوانان را یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای اشتغال‎زایی جوانان عنوان کرد و گفت: هرچند این اقدام موثرتر و کاربردی‌تر است اما پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که جمعیت بیکار ما با احتساب بهترین کیفیت و شرایط، تا سال 1406 افزایش می‌یابد.
طالبی اضافه شدن جمعیت دختران به عنوان متقاضیان کار نسبت به سنوات گذشته را یکی از عوامل موثر بر رشد جمعیت بیکار خواند و تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز و بحث اصلی توانمندسازی جوانان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان است که مهارت‌افزایی و ایجاد برنامه‌هایی برای حداقل کردن وابستگی جوانان در راس کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید