• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80022
+
-

محدود‌سازی بوم‌گردی در برخی محله‌های یزد

در استان یزد
محدود‌سازی بوم‌گردی در برخی محله‌های یزد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با بیان این‌که بومگردی‌های استان در زمینه تولید فرهنگ بسیار عملکرد خوبی دارند، گفت: در برخی از محلات مانند بازار نو، مسجد جامع و فهادان به علت تکمیل ظرفیت‌ مورد نیاز، مجوز ایجاد بوم‌گردی صادر نمی‌شود.

«سید مصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تعداد بومگردی‌ها در برخی از روستاهای ییلاقی نیز بیش از حد مجاز استان است، تصریح کرد: از لحاظ قانونی ایجاد محدودیت در راستای کنترل تعداد بوم‌گردی‌ها در مناطق روستایی امکان‌پذیر نیست اما تسهیلات و مزایای ایجاد بوم‌گردی در راستای مدیریت این واحدهای اقامتی- فرهنگی لغو شده است. با این‌حال محدودیتی در زمینه ایجاد بوم‌گردی در روستاها وجود ندارد.
این مسئول با بیان این‌که بومگردی‌های یزد در زمینه تولید فرهنگ بسیار عملکرد خوبی در کشور دارند، گفت: اکثر بوم‌گردی‌های یزد در این زمینه اقدام می‌کنند. از سوی دیگر، آیین‌نامه بومگردی‌ها با نگاه زیست‌محیطی تدوین شده که باید در این راستا فعالیت کنند لذا در زمینه بومگردی‌ها نیز فعالیت موثری دارند.

وی از تغییر مجوز بسیاری از بومگردی‌ها خبر داد و گفت: به بومگردی‌های غیر واقعی مجوز نمی‌دهیم اما مجوز برخی از بومگردی‌هایی که پس از مدتی، سمت و سوی اقامتی صرف گرفته‌اند به مجوز اقامتگاه سنتی تغییر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید