• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79913
+
-

طرح‌های عمرانی هرمزگان اعتبار نفتی گرفتند

استاندار هرمزگان گفت: در سفر وزیر نفت به هرمزگان، اختصاص 4 درصد از اعتبارات پروژه‌های بزرگ نفتی برای طرح‌های عمرانی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان مورد تاکید قرار گرفت. 

به گزارش مهر «فریدون همتی» با اشاره به سفر بیژن زنگنه، وزیر نفت، به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر از روند توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید شد. 

وی ادامه داد: همچنین در نشستی با حضور وزیر نفت طرح‌های توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و دیگر طرح‌های جدید حوزه نفت و گاز در هرمزگان از جمله در جزایر لاوان، سیری و همچنین در سواحل مکران در شرق هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت. 

استاندار افزود: طرح‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز در هرمزگان در مرحله اجرا قرار دارند که با دستور ریاست محترم جمهور، از محل اجرای این طرح‌ها 4درصد از اعتبارات برای طرح‌های عمرانی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان اختصاص پیدا می‌کند. 

همتی گفت: این موضوع در نشست با وزیر نفت مطرح شد و ایشان نیز همراهی و همکاری لازم را در این خصوص دارند.  وی بیان کرد: هرمزگان در بخش نفت و گاز از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و قطب انرژی کشور محسوب می‌شود و طرح‌ها و برنامه‌های جدید در این حوزه ظرفیت‌های بزرگ‌تری در این استان ایجاد می‌کند. 

همتی ادامه داد: اجرای این طرح‌های بزرگ در ابعاد مختلف به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در استان کمک می‌کند و تاثیرات بزرگی خواهد داشت.  نشست بررسی وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیران این 2 پالایشگاه در بندرعباس برگزار شد. 

بیژن زنگنه، صبح روز جمعه (۲۹ شهریور) طی سفر به بندرعباس به همراه مدیران عامل 4 شرکت اصلی، در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد. 

آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد. 

 «مسعود کرباسیان»، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، «حسن منتظر تربتی»، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «علیرضا صادق‌آبادی»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «بهزاد محمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت، وزیر نفت را در این سفر یک‌روزه همراهی کردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید