• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79890
+
-

چرا تلویزیون کشتی‌های صبح را نشان نمی‌دهد؟

برای همه سؤال شده که چرا تلویزیون مسابقه‌های کشتی قهرمانی جهان را صبح‌ها نشان نمی‌دهد. شبکه3 و شبکه ورزش چه برنامه جذابتری دارند که مخاطب به خاطرش قید کشتی‌های علیرضا کریمی، حسن یزدانی و بقیه ستاره‌های کشتی ایران را بزند؟ 
خبرنگار همشهری دیروز به یکی از قدیمی‌ترین تهیه‌کننده‌های ورزشی شبکه3 زنگ زد. او گفت اطلاعی ندارد. به روابط عمومی صداوسیما زنگ زد. جوابشان این بود:« ما فقط می‌توانیم درباره برنامه‌هایی حرف بزنیم که در کنداکتور هست. کشتی در کنداکتور ما نیست و نمی‌دانیم چرا پخش نشده. سؤال شما را منتقل می‌کنیم.»
مجید حاتمی، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی می‌گوید: «فدراسیون جهانی برای پخش مسابقات کشتی دو تعرفه داشت، یکی اینکه حق پخش مسابقات را بخری یا اینکه فقط حق پخش مسابقات رده‌بندی و فینال را بخری. صداوسیما حق پخش فینال و رده‌بندی را خرید. فدراسیون ایران و شخص علی دبیر، رئیس فدراسیون هم نامه‌ای به فدراسیون جهانی زد و خواهش کرد که امتیازی به ما بدهند و کشتی‌هایی که نمایندگان ما روی تشک می‌روند، پخش شود. آنها هم موافقت کردند که اگر بتوانند بعضی از کشتی‌های مقدماتی را برای ما پخش کنند. در کشتی فرنگی این اتفاق افتاد. روزهایی که ما فینالیست نداشتیم یا کسی به رده‌بندی نرسیده بود، کشتی‌های صبح و مرحله مقدماتی را برای ما پخش کردند. مثلا جمعه که اطری در رده‌بندی کشتی می‌گرفت، صبح نشد که کشتی‌های دیگر پخش شود.»
حاتمی در جواب اینکه چرا حق پخش همه مسابقات خریده نشد، گفت: «صداوسیما به اندازه فینال و رده‌بندی پول داد. چون آنها نمی‌توانستند خودشان هزینه را پرداخت کنند، نقدی به فدراسیون پرداخت کردند تا نماینده فدراسیون آن را به‌دست فدراسیون جهانی برساند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید