• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79889
+
-

...و بالاخره فینال

...و بالاخره فینال

محسن محمودصفری

دومین روز مسابقات جهانی کشتی آزاد برای ایران طوفانی آغاز شد. پیروزی‌های پیاپی علیرضا کریمی، یونس امامی، یدالله محبی و کسب سهمیه المپیک در وزن اول توسط رضا اطری همه کشتی دوستان را به ادامه مسابقات امیدوار کرد. رضا افضلی در همان کشتی اول نتیجه را واگذار کرد تا پرونده دو وزن المپیکی برای ایران بسته شود. امیرمحمد یزدانی هم پنجشنبه در وزن 65کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفته بود. دیروز قرعه‌کشی اوزان 61، 79، 86 و 97 کیلوگرم برگزار شد. حسن یزدانی و بهمن تیموری شانس آوردند. هیچ‌کدام از آنها پیش از فینال به نماینده رژیم صهیونیستی نمی‌خورند.
  امامی و فینالی که پرید 
رضا افضلی در وزن 74کیلوگرم دیروز شروع ناامیدکننده‌ای داشت. در همان کشتی اول با حریف کوبایی شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. یونس امامی در 70کیلوگرم ابتدا اریگلنت پریزرنی از آلبانی را 11 به یک و بعد هم دوگدوربیک از قرقیزستان را 6 به صفر شکست داد. امامی در کشتی سوم کوجیرو شیگا از ژاپن را با امتیاز عالی برد و سزاوارانه به نیمه ‌نهایی رسید. دارنده مدال برنز زیر 23سال جهان در کشتی ما قبل فینال در مقابل نورکوژا کایپانوف از قزاقستان قرار گرفت که در یک کشتی بحث برانگیز با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد. امامی در ثانیه‌های پایانی درحالی‌که 6 بر 5 عقب بود کشتی‌گیر کشور میزبان را خاک کرد و در ادامه یک بارانداز زد اما تنها یک امتیاز به او دادند! اعتراض مربیان ایران هم بی‌نتیجه ماند و جوان خوش تکنیک کشتی ایران شانس طلا را از دست داد. او امروز برای برنز خواهد جنگید.
  کریمی به هیچ حریفی رحم نکرد
علیرضا کریمی نماینده ایران در وزن 92کیلوگرم پس از یک دور استراحت، حریفی از مولداوی را با امتیاز عالی شکست داد. در دور سوم، ساگالیوک از اوکراین را 12 به 2 از پیش‌رو برداشت و راهی دیدار ماقبل فینال شد. دارنده دو مدال برنز جهان در نیمه‌نهایی آلیخان جبرئیلوف از روسیه را هم با اقتدار با نتیجه 10 به هیچ شکست داد.کریمی نخستین فینالیست ایران در مسابقات جهانی2019 است. او امروز برای کسب مدال طلا باید با جیدن کاکس از آمریکا مبارزه کند. کریمی پیش از این دوبار با کاکس کشتی گرفته که هر دو بار مغلوب شده است.تیم کشتی ایران سال گذشته نتوانسته بود فینالیستی در 2بخش آزاد و فرنگی داشته باشد.
   محبی و سهمیه‌ای که پرید
یدالله محبی هم در دسته فوق سنگین در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان 6 بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه خود مقابل گویازدوفسکی از آمریکا 5 بر 2 پیروز شد. در دور سوم مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین قرار گرفت که با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این حریف در مقابل گئو پتروشویلی از گرجستان محبی از دور مسابقات کنار رفت.به این ترتیب تا به امروز 3 سهمیه المپیک 65، 74 و 125 برای ایران از دست رفته است.
   قرعه دوست‌داشتنی حسن یزدانی
امروز که روز پایانی مسابقه‌های جهانی است، ایران 4 نماینده دارد. بهنام احسان‌پور در وزن 61کیلوگرم در دور نخست استراحت می‌کند سپس در یک هشتم نهایی برابر رجب توپال از ترکیه کشتی می‌گیرد و درصورت برتری برابر برنده کشتی بونه رودریگز از کوبا و وارزاتیلوف از آذربایجان کشتی خواهد گرفت.بهمن تیموری در وزن 79کیلوگرم پس از یک دور استراحت در دور دوم با برنده مبارزه کشتی‌گیران کره‌جنوبی و ازبکستان به روی تشک می‌رود. کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و در دور نخست با حریف قزاق کشتی می‌گیرد.حسن یزدانی در وزن 86کیلوگرم در دور نخست استراحت دارد و در دور دوم برابر اسپینال از پورتوریکو به میدان می‌رود و درصورت برتری در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه ورب از مجارستان و دومانیتسکی از اوکراین کشتی می‌گیرد. کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و دور نخست به مصاف حریفی از لبنان می‌رود.علی شعبانی در وزن 97کیلوگرم در دور نخست برابر حریف خود از ترکیه به روی تشک می‌رود و درصورت پیروزی در یک هشتم نهایی برابر الیزبار اودیکادزه از گرجستان کشتی می‌گیرد. اسنایدر از آمریکا با شعبانی در یک طرف جدول قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید