• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79736
+
-

محرومیت ۲۵ درصدی جمعیت روستایی استان از شبکه آب‌رسانی

آبفار
محرومیت ۲۵ درصدی جمعیت روستایی استان از شبکه آب‌رسانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد: ۲۵ درصد از جمعیت روستایی استان اردبیل ساکن در ۷۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آب‌رسانی قرار ندارند. «فرامرز بهنژاد» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آب‌رسانی به ۹۷۸ روستای استان از مجموع 1696 روستای دارای سکنه گفت: بسیاری از این روستاهای تحت پوشش نیز کمبود آب دارند و تنها ۶۰ درصد از این روستاها به صورت ۲۴ ساعته برخوردار از آب هستند. وی بیان کرد: طرح آب‌رسانی به این روستاهای برخوردار نیز در سال‌های گذشته به صورت پروژه‌های تک‌روستایی اجرا شده و تأسیسات بسیاری از آنها فرسوده شده یا دیگر جوابگوی نیاز جمعیت نیست.

این مسئول عنوان کرد: امسال در قالب اعتبارات ملی ۵۰۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به روستاهای استان اختصاص یافته، در حالی که نیاز استان اختصاص حدود 7 هزار میلیارد ریال است. طرح تأمین آب روستاهای استان با ۱۵ مجتمع بزرگ آب‌رسانی در حال اجراست و 3 مجتمع نیز در حال مطالعه قرار دارد، اما بدون اختصاص اعتبارات ویژه، تأمین نیاز استان با اعتبارات کنونی مقدور نیست.

بهنژاد بیان کرد: برای تأمین نیاز اعتباری آب‌رسانی روستایی استان با رایزنی استاندار و نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان، اختصاص 5100 میلیارد ریال اعتبار مورد موافقت قرار گرفته که 2500 میلیارد ریال آن در قالب ماده ۵۶، 1500 میلیارد ریال توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب وزارت نیرو و 1100 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات آب‌رسانی به مناطق عشایری تأمین خواهد شد.

وی گفت: این خط اعتباری در مدت 3 سال اختصاص یافته و با اجرا، تکمیل و بهسازی طرح‌های آب‌رسانی روستایی در حال اجرا و بهره‌برداری است. سطح پوشش آب‌رسانی روستایی استان از ۷۵ درصد کنونی به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید و در کنار آن روستاهای برخوردار قبلی نیز از منبع مطمئن به شبکه آب‌رسانی متصل خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید