• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79731
+
-

تامین آب شرب ۱۰۰ روستای آذربایجان‌‌غربی با تانکر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌ غربی از آب‌رسانی به ۱۰۰ روستای استان به صورت سیار و با استفاده از تانکر خبر داد. «علیرضا رضوی» به ایرنا گفت: این آب‌رسانی سیار در برخی از روستاها دائمی و در طول سال انجام می‌شود و در برخی از روستاها نیز موقت و تنها در فصل تابستان است و در اوج مصرف صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی از روستاهای استان دارای موقعیت جغرافیایی خاصی است و بافت زمین این مناطق به گونه‌ای است که تنها امکان آب‌رسانی سیار وجود دارد و در بعضی روستاها نیز دبی ورود آب به منبع آب روستا کمتر از مصرف اهالی است و به همین خاطر، چند نوبت در طول روز منبع آب روستا با استفاده از تانکر پُر می‌شود.

رضوی با اشاره به جیره‌بندی آب در کمتر از ۱۰ روستای استان بیان کرد: در این روستاها نیز هر سال در فصل تابستان با کاهش دبی چشمه‌های تامین‌کننده آب شرب، جیره‌بندی آب شروع می‌شود و برای پر شدن مخزن، در برخی ساعات جریان آب قطع می‌شود. وی تاکید کرد: این طرح با همکاری اهالی روستاها انجام می‌شود و در ساعات اولیه بامداد که نیاز به آب کمتر است، جریان آب قطع می‌شود و در دیگر ساعات شبانه‌روز اهالی روستا از آب مورد نیاز برخوردار هستند. این مسئول با اشاره به این‌که هم‌اکنون طرح آب‌رسانی به 1050 روستای آذربایجان‌ غربی در دست اجراست بیان کرد: امسال 1200 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آب‌رسانی به روستاهای استان مصوب شده است.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون متوسط شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از آب سالم و بهداشتی ۷۶ درصد است که یک درصد از میانگین کشوری بیشتر است گفت: هم‌اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان‌ غربی و در حدود ۸۵۰ هزار نفر در بیش از ۲ هزار روستای پرجمعیت استان زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید